van establishment-ellenes hangulat, van komoly igény a politikai rendszer gyökeres átalakítására Ukrajnában.
A Nép szolgája névnél nem is lehetett volna populistább nevet választani egy pártnak, de még ez is bejött: populista trend van Európában, a választók azt akarják, hogy az elitirányítás helyett a népszuverenitás a valóságban is megvalósuljon. És tényleg így van, Zelenszkij pártjának győzelme minden felmérés szerint borítékolható: 42-45%-os támogatottságot prognosztizálnak nekik. A Verhovna Rada 450 mandátumának felét (225 képviselői helyet) pártlisták alapján osztják szét, Zelenszkij neve olyan hívószó jelenleg, hogy ott várhatóan tarolni fognak. A másik 225 képviselői mandátumot azonban egyéni választókörzetekben lehet elnyerni, és itt
az új pártnak nem volt elég ideje felépítenie helyi jelöltjeit, ezért vélhetően az egyéni viadalokban hátrányba kerül majd.
Pozitívum ugyanakkor, hogy az új párt jelöltjei új lendületet hozhatnak a politikába: többnyire 30-as éveikben járó fiatal outsiderek, akik eddig a civil életben építgették szakmai pályájukat. A fiatalok mozgását jelzi, hogy a Nép szolgája párt toronymagasan uralja az Instagramot, és a többi közösségi oldalon zajló kampányban is jól látható volt. Bár a volt elnök, Petro Porosenko frissen újjászervezett pártja, az Európai Szolidaritás és Szvjatoszlav Vakarcsuk rockzenész Holosz (Hang) nevű pártja náluk háromszor-négyszer annyit költöttek politikai hirdetésekre a Facebookon. Az azonban bizonyos, hogy ez az ukrán választás lesz az első, ahol óriási jelentősége lesz az internetes kommunikációnak, a közösségi oldalakon zajló politikai vitáknak, hirdetéseknek, mozgósításnak, esetleg dezinformációnak.
Az egyéni választókörzetekben próbál tehát majd partiban lenni az elnök embereivel a két nagy rivális párt, a főleg a kelet- és dél-ukrajnai oroszajkú lakosság voksaira számító, Moszkva-barát Ellenzéki Platform, illetve Petro Porosenko Európai Szolidaritás nevű formációja. Leegyszerűsítve: