Vekerdy: Nemzetpusztító a magyar oktatás

2018. március 14. 11:05
Az „embertelen” magyar oktatásról beszélgetett Vekerdy Tamás és Kálmán Olga.

A diákok nem magolni akarnak, hanem használható tudást szerezni, ám erre a mai magyar oktatásban nincs lehetőségük – foglalta össze Kálmán Olga a Független Diákparlament panaszát az Egyenesen műsorában. Vekerdy Tamás pszichológus szerint a fiataloknak igaza van, mert az iskolákban a kritikai érzék és kreativitás fokozására lenne szükség, de ezek ma hazánkban „üldözendőek”. 

A szorgalmas ember – vagyis az a diák, aki minden tárgyból jeles –, aki mindenre hajlandó, az nem a jövő embere, hanem a jövő rabszolgája, hiszen jól kezelhető. Az igazi tehetség kettő tárgyat nagyon szeret, a többit elhanyagolja – állította Vekerdy, abból kiindulva, miért is rossz, ha érdemjegyekhez kötjük a továbbtanulás lehetőségét. 

Összesen 128 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Igen. A kritikai érzék nagyon fontos. Csak épp a tárgy alapos ismerete nélkül nem létezik kritika, csak fikázás. Hallottam már középiskolásokat a relativitáselméletről nyilatkozni: baromság, nem igaz, Einstein tévedett stb.
Ugyanakkor érdekes, hogy a kritikai érzéket mindennél előbbre helyező liberális oktatási rendszerben a gender ideológia megkérdőjelezése, egyes emberi tulajdonságok, személyiségjegyek genetikai meghatározottságának megalapozottsága fel sem merülhet még a viták szintjén sem.

Néha egész humorosan tudsz trollkodni. Bár lájkkal/diszlájkkal soha nem etetlek, lassan már hiányoznál.

Ehhhhh...... ez komoly? Bort iszik, miközben vizet prédikál?

Ez a riport botrányosan szar. Két hazug tetű nyalja egymás seggét.

Nem gondoltam volna, hogy Vekerdy lealacsonyodik ere a mocsok, propagandista szintre. Hulladék ember. Olyan botrányosan fos ez a riport, hogy egyszerűen nem bírom végighallgatni.

Aszongya: "Őrület, hogy jegyekhez kötjük a továbbtanulást!". Nem mindenki tanul tovább, csak aki eredményeket is produkál, micsoda elképesztő elnyomás ez. Kártékony, vén hülye.

Vazze, ez már aztán tényleg felháborítóan undorító hazugság:

"A szorgalmas ember – vagyis az a diák, aki minden tárgyból jeles –, aki mindenre hajlandó, az nem a jövő embere, hanem a jövő rabszolgája, hiszen jól kezelhető. Az igazi tehetség kettő tárgyat nagyon szeret, a többit elhanyagolja – állította Vekerdy, abból kiindulva, miért is rossz, ha érdemjegyekhez kötjük a továbbtanulás lehetőségét."

Először is, csupán szorgalomból nem lehet mindenre jelesre vizsgázni. Az intelligencia a legerősebb faktor annak tekintetében, ki hogyan boldogul az iskolában. Második csak a szorgalom.

Egyébként pedig reáltárgyaknál egyáltalán elég a lexikális tudás, feladatokat kell megoldani, magyarból, történelemből pedig nem elég egyszerűen memorizálni, fogalmazni kell. Írni kell, összefüggő, értelmes szöveget kell tudni produkálni.

Ami a kreativitást illeti, ez egy olyan faktor, ami messze nem jellemző a többségre. Aki kreatív, az járhat zeneiskolába, táncolni tanulni, főzni, más művészeti vagy kreatív tudományos irányba. Ez viszony annyiféle lehet (ez a kreativitás lényege, vén hülye!), hogy erre a standard iskolai rendszer nem tud felkészülni, és ennek keretén belül nem is lehet ezt megoldani.

...reáltárgyaknál egyáltalán nem elég ...

Az überliberális nevelés legfeljebb az überkreatív gyerekeknek jó.
Vekerdy azt a liberális hazugságot terjeszti, hogy mindenki kreatív, vagy hogy bárkiből lehet kreatív felnőttet nevelni. Mindkettő hazugság.

Egyébként az überkreatív gyerekeknek is szükségük van szabályokra és korlátokra, különben a viselkedni nem tudó, mindenki által utált antiszociális felnőttekké válnak.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés