Néhány szó a fideszességemről

Noha írtam róla számtalanszor, és nincs olyan momentuma, amelyik ne lenne ismert, mostanában mégis többször gondoltam rá, hogy írni kéne róla.

De vajon mi ez az eszeveszett nyomulás? Miért erőltetik ennyire a semmilyen gazdasági számítással nem magyarázható méregdrága felújítást?
„Ha elfogadjuk ezt a nagyobb összeget, akkor is kifizetődőbb a kocsik cseréje, mint a régiek javíttatása. A felújított orosz kocsik élettartama ugyanis 20 év, míg az új szerelvények 30-35 évre vannak kalibrálva. Időarányosan is olcsóbb tehát a csere, és akkor még nem beszéltünk a napi félmillió utas kényelméről, évtizedeken keresztül.
Mindeközben az orosz metrókocsik felújítását egy törvénymódosítással kiemelt projektté nyilvánította az Orbán-kormány. (Ezzel 5 naposra rövidülnek egyes határidők, rengeteg engedélyt nem szükséges beszerezni, stb.) A múlt héten pedig minden, a hármas metró felújításával kapcsolatos ügyet egyszemélyben Tarlós hatáskörébe utaltak, elvéve a Fővárosi Közgyűlés döntési jogkörét.
De vajon mi ez az eszeveszett nyomulás? Miért erőltetik ennyire a semmilyen gazdasági számítással nem magyarázható méregdrága felújítást? Miért asszisztál mindehhez az állítólag ellenzéki MSZP? Miért szavazták meg ők is a 60 milliárdos gigahitelt? (csak Gy. Németh Erzsébet (DK) szavazott nemmel, valamint Csárdi Antal (LMP) tartózkodott) És mit szól mindehhez Orbán Viktor? Lehetetlen, hogy egy ekkora volumenű beruházás az ő tudta nélkül, vagy akarata ellenére történjen. Akkor hát: mi történik a fejünk fölött már megint?
Reméljük, nem arról van szó, hogy a haveri orosz cég visszacsorgat a fideszes pártkasszákba azokból a milliárdokból, amit az adófizetők dobnak össze a metró felújítására. Reméljük, nem arról van szó, hogy az MSZP is megkapja a maga júdáspénzét a buliból, ezért szavakban eljátsszák a kamuellenzéket, majd csont nélkül megszavazzák a piszkos üzletet. Reméljük, nem arról van szó, hogy néhány gazember már megint komplett hülyének nézi a keményen dolgozó kisembereket, akiknek végső soron használniuk és fizetniük kell majd a metrót...”