Gigantikus Fidesz-MSZP mutyi a metrókocsik méregdrága felújítása?

2015. június 23. 7:32
Első Kézből
Nyugati Fény
De vajon mi ez az eszeveszett nyomulás? Miért erőltetik ennyire a semmilyen gazdasági számítással nem magyarázható méregdrága felújítást?

Ha elfogadjuk ezt a nagyobb összeget, akkor is kifizetődőbb a kocsik cseréje, mint a régiek javíttatása. A felújított orosz kocsik élettartama ugyanis 20 év, míg az új szerelvények 30-35 évre vannak kalibrálva. Időarányosan is olcsóbb tehát a csere, és akkor még nem beszéltünk a napi félmillió utas kényelméről, évtizedeken keresztül.

Mindeközben az orosz metrókocsik felújítását egy törvénymódosítással kiemelt projektté nyilvánította az Orbán-kormány. (Ezzel 5 naposra rövidülnek egyes határidők, rengeteg engedélyt nem szükséges beszerezni, stb.) A múlt héten pedig minden, a hármas metró felújításával kapcsolatos ügyet egyszemélyben Tarlós hatáskörébe utaltak, elvéve a Fővárosi Közgyűlés döntési jogkörét.

De vajon mi ez az eszeveszett nyomulás? Miért erőltetik ennyire a semmilyen gazdasági számítással nem magyarázható méregdrága felújítást? Miért asszisztál mindehhez az állítólag ellenzéki MSZP? Miért szavazták meg ők is a 60 milliárdos gigahitelt? (csak Gy. Németh Erzsébet (DK) szavazott nemmel, valamint Csárdi Antal (LMP) tartózkodott) És mit szól mindehhez Orbán Viktor? Lehetetlen, hogy egy ekkora volumenű beruházás az ő tudta nélkül, vagy akarata ellenére történjen. Akkor hát: mi történik a fejünk fölött már megint?

Reméljük, nem arról van szó, hogy a haveri orosz cég visszacsorgat a fideszes pártkasszákba azokból a milliárdokból, amit az adófizetők dobnak össze a metró felújítására. Reméljük, nem arról van szó, hogy az MSZP is megkapja a maga júdáspénzét a buliból, ezért szavakban eljátsszák a kamuellenzéket, majd csont nélkül megszavazzák a piszkos üzletet. Reméljük, nem arról van szó, hogy néhány gazember már megint komplett hülyének nézi a keményen dolgozó kisembereket, akiknek végső soron használniuk és fizetniük kell majd a metrót...

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 27 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

"Ha elfogadjuk ezt a nagyobb összeget, akkor is kifizetődőbb a kocsik cseréje, mint a régiek javíttatása"

Demszkijnek szólt ez a Nyugati Fény? 20 év volt rá.

"legalább alstom szintű designú metrója legyen"

Alstrom a világ egyik legkorruptabb cége.. Papírjuk is van róla.

„Az M3-as metró vonalán az 1976-os átadás óta semmilyen érdemi felújítás nem történt, sőt, 2010 előtt még csak nem is tárgyalt róla a Fővárosi Közgyűlés.”

2010 előtt vajon mit mutatott a „Nyugati Fény”?

„A metró kocsik felújításának tervezésére a Fővárosi Közgyűlés mai döntésével a tender kiírható, a tendert a BKK közreműködésével a BKV fogja kiírni. A felújítás prognosztizált költsége mintegy 60-65 milliárd forintra tehető, míg az új szerelvények vásárlásának forrásigénye meghaladta volna a 90 milliárd forintot is.”
http://www.bkk.hu/2014/08/indu..

Mivel az új metró kocsikat nem adják ingyen, ezért el kellene dönteni, hogy a 60, vagy a 90 milliárd a gigahitel. Továbbá: miért jobb most 90 milliárd hitelt felvenni a 60 milliárd helyett?
Netán azért, hogy most fizessük ki a 30 milliárdot, amit esetleg 25 év múlva kell kifizetni? A szerző vajon kinek lobbizik és mennyiért?

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés