Orbán Viktor mindig előhúz valamit

Szalai Zoltán főszerkesztő adott interjút a Weltwoche-nak a 2026-os választás tétjéről, az EU-nyomásról és az ukrajnai háborúról.

Orbán állításával ellentétben nem a Facebookon nyerte a választásokat, ilyen alapon ugyanis a Jobbik jócskán lehagyta volna, annak ellenére is, hogy profilok számában Mesterházy a rekorder – többek között ez derült ki a Web 2.0 BarCamp szerdai előadásaiból. A Mandiner.média beszámolója.
Lezajlott a BarCamp Web 2.0 Symposium, az önmagát „az egyik legjelentősebb és legrangosabb internetes konferenciaként” definiáló rendezvény szerdán. Az egész napos előadássorozat előadótermeiben bár sok volt az üres szék, az elsősorban prezentálóként jelenlévő ismert médiaszemélyiségek azért kedélyesen beszélgettek a szünetekben, habos kávék és sütemények felett.
A hosszúra nyúlt reggeli után Hann Endre, a Medián ügyvezető igazgatója kicsit még mintha álmosan kezdte volna meg cége 2011-es kutatási eredményeinek ismertetését. A „Létező szocializmus reloaded?” címről a szociálpszichológus elmondta, azt nem ő választotta, neki szimpatikusabb volt az eredeti, egyszerűbb „Az internetes közösségi hálók magyar közönsége” elnevezés. Az első dia meghaladása után a Medián reprezentatív felméréséből kiderült az is, magyar népesség 58 százaléka otthon internetezik, és mindössze egyharmados azok aránya, akiknek nincs PC-jük vagy internetjük otthon. A 18 év felettiek saját bevallásuk szerint elsősorban tájékozódásra és hírolvasásra használják a webet. Ilyen szempontból második helyen az árukeresés, áru-összehasonlítás, illetve a csevegés, csetelés áll. Ma a társadalomban kevéssé függ jövedelmi viszonyoktól és iskolázottságtól az internethasználat, azt inkább az életkor határozza meg: a 18-29, azt követően pedig a 30-39 évesek aránya a legnagyobb a felhasználók körében – tudatta Hann Endre.
Gyurcsány jól használja a social médiát, jegyzetei mindig bekerülnek a fontosabb médiumokba; Orbán, illetve profilja mögött álló stábja elsősorban képgalériáját frissíti, Mesterházy pedig igazi rekorder, hiszen négy személyes honlappal is rendelkezik – elemezte Varga. Az elemző ugyanakkor felhívta a figyelmet: a hazai politika webkettes aktivitása 2014-ben már nem lesz elég. A várható következményekről szólva az előadó olcsóbbá váló kampányokról, egyre személyesebb politikai kommunikációról, a fiatalok, választók könnyebb aktivizálásáról számolt be. A veszélyek között a választók politikai horizontjának beszűkülését, illetve politika további bulvárosodását emelte ki.