Új típusú életformát találtak

2010. december 2. 15:35
Megerősítette a korábban kiszivárgott híreket a NASA: új, az örökítőanyagában a foszfort arzénre cserélni képes létformát találtak a kaliforniai Mono-tóban. A frissen felfedezett baktériumok teljesen különböznek az eddigi életformáktól, az arzént ilyen módon felhasználó létet eddig lehetetlennek tartották.

A kaliforniai Mono Lake-ben olyan baktériumot találtak, amely képes örökítőanyagában az arzén felhasználására is. A Földön minden életforma DNS-e, a legkisebb amőbától a bálnákig hat elemből áll: szénből, hidrogénből, nitrogénből, oxigénből, foszforból és kénből. A Felisa Wolfe-Simon által vezetett kutatócsoport által felfedezett GFAJ-1-nek elnevezett baktériumok létezésükkel bebizonyítják: olyan extrém környezetekben is megjelenhet az élet, ahol eddig nem tartották lehetségesnek. A mérgező kaliforniai tóban talált baktérium DNS-ének felépítését eddig lehetetlennek tartottak, a molekulákban fellépő kémiai mechanizmusokat egyelőre még nem tudták megmagyarázni.

A felfedezés mind a földönkívüli, mind a földi élet kutatásában új lehetőségekre mutat rá, ugyanis ha egy ilyen létforma kialakulhatott, akkor más bolygókon sem zárható ki a földitől sok tulajdonságában eltérő élet.

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Annyira alulfinanszírozzák a NASA-t, hogy már a Földön kell ismeretlen életformákat keresnie? Ejnye-bejnye.

Válaszok:
nyugalmazott tanár | 2010. december 3. 10:08

Egyébként valószínűleg nem arzén alapú, hanem foszfor helyett arzént felhasználó baktériumra gondolhatott az eredeti cikk...

Vagy egy eredetileg tök szokásos baktérium arra specializálódott, hogy egy arzénes tóban megéljen. Mint az a hal, amelyik meg a fejébe vette pár milliárd éve, hogy szétnéz a szárazföldön.

Jó, mondjuk a DNS ilyen átalakulása megrázóan hangzik, de nem kevésbé, mint az, hogy a semmiből kialakul egy arzénes létforma.

Most érkezett a hír: ezek ott a NASA-ban a Lendvai Ildikó szájvizét elemezték...

Biztosan a Matolcsy megvonta a támogatást tőlük.

Bejelentkezés