Csaknem 300 milliárd a MÁV adóssága

2010. október 6. 8:11
A magyar államnak kellene konszolidálnia 180-190 milliárd forintot a közlekedési vállalat 290 milliárdos adósságából - véli Szarvas Ferenc, a MÁV elnök-vezérigazgatója. Szarvas arra számít, 2012-től indulhatna meg a fokozatos adósságkonszolidáció.
Az év végére kormányzati beavatkozás nélkül a MÁV mérlege 60 milliárd forintot meghaladó veszteséget mutatna ki - nyilatkozta a Magyar Nemzetben Szarvas Ferenc, a MÁV elnök-vezérigazgatója. A MÁV-csoport adóssága eléri a 290 milliárd forintot, amiből 100-110 milliárd kapcsolódik beruházáshoz, a maradék 180-190 milliárdot az államnak konszolidálnia kellene - mondta. Szarvas arra számít, hogy a feszes idei és jövő évi költségvetés miatt csupán 2012-től kezdhetnék konszolidálhatni a vállalatot, évente 30-50 milliárd forinttal. Az elnök-vezérigazgató szerint társadalmi, és nem vállalati szinten kell nyereségesnek lenni, azonban a pontos, tiszta, biztonságos és kényelmes vasút megteremtésére évtizedek alatt valósulhatna meg, és ezer milliárd forintba kerülne.

Összesen 15 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

tegnap beszéljük meg Bolgár György nagyon védte a MÁV Cargo elpattintását, milyen frankó lett minden azóta. Ő is benne van a seftben, vagy csak ösztönből agitál?

Mivel a pálya fenntartási költségei alig emelkednek a használattól, ezért az előremenekülés ez esetben célszerű: minél jobban fejlesztenek, fajlagosan annál olcsóbb a vasút.
Ha jól tudom, az elővárosi személyszállítás a világon mindenhol nyereséges - ugye kis távolság, nagy forgalom.

Olyan furcsa, hogy tőlünk nyugatabbra (osztrákok, hollandok, franciák, etc...) és keletebbre (Kína, Japán...) nyereséges a vasúti személyszállítás.
Nálunk meg veszteséges.
Nálunk meg mindenféle rövidlátó idióta bekiabálja, hogy meg kell szüntetni.

Az a baj a MÁV-val, hogy nem hozzá értő emberek ülnek a vezetésben, akik gátat vetnek mindenféle fejlesztésnek, ráadásul horribilis összegű pályahasználati díjat fizetnek ki lényegében a semmiért, mert a pályák állapota folyamatosan csak romlik, ráadásul a Monarchia felbomlása óta rengeteg szükséges pályakorrekciót nem végeztek el (Lásd. Balassagyarmat és Salgótarján vasúti kapcsolatát, ami ugye Losonc lenne, ha nem másik országban lenne. Ráadásul Starjánból rengetegen ingáznak Pestre nap mint nap, reggelente óránként 3-4 busz indul, amin sokan állnak, miközben a vonat lényegében üres, mivel 1. drágábbá tették 3 éve, 2. ezzel egy időben megszüntették a közvetlen Bp gyorsvonatot, 3. csak Hatvanon keresztül lehet elérni Pestet - ami ma abszurd, pedig a vonat 1 óra alatt megtehetné a St.-Bp. távolságot közvetlen vonalon).

Amit tenni kéne (időrendi sorrendben):
- Fizetések visszafaragása a felső vezetők körében (prémiumok megszüntetése),
- a hozzá nem értőket kirúgni
- a lassan 100 éve esedékes pályakorrekciók elvégzése, új pályák építése
- a meglévő és használható pályák felújítása
- a Volán MÁV alá rendelése (járjon csak busz a falvakban, és a fő közlekedési mód a vonat legyen)

Ezzel új munkahelyek teremthetőek, a gyorsabb utazás kicsit felzárkóztathatná a keleti ország részeket, és talán 1 évtizeden belül a MÁV nyereséget érhetne el.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés