Nagy Márton elárulta: ennyivel csökkentek áltagosan az árak az árréscsökkentés bevezetése után

„Nemcsak az élelmiszerek, hanem a mindennapi használati cikkek árai is csökkentek!” – emlékeztetett a miniszter.

A három nagy üzletlánc azt is elárulta, milyen szempontok mentén alakítják ki az akcióikat – semmit sem bíznak a véletlenre.
Kiderült, mi alapján dönt a Lidl, az Aldi és a Spar arról, hogy mit és mikor tesznek akcióssá. A BEOL értesülése szerint a háttérben szigorúan megtervezett stratégia áll, mivel az árleszállítás célja a forgalom növelése, a készletek optimalizálása és a versenytársakkal szembeni előny megszerzése.
Az Aldi szerint több tényezőt is mérlegelnek, amikor kiválasztják, hogy milyen termékek kerüljenek a heti akciós újságba. Céljuk, hogy a vásárlók mindig „aktuális, szezonálisan releváns és ár-érték arányban kedvező” ajánlatokat kapjanak. Ehhez figyelembe veszik a szezonális vásárlási szokásokat, például a grillszezont, az iskolakezdést vagy az ünnepeket, továbbá a vásárlói visszajelzéseket, a piaci trendeket és a beszállítókkal való együttműködés lehetőségeit.
Emellett kiemelten kezelik az alapvető élelmiszereket, például a friss zöldséget, gyümölcsöt, hús- és tejtermékeket, valamint a szezonálisan kínált, nem élelmiszer jellegű termékeket is, mint a háztartási cikkek, barkácsáruk, sportruházat vagy kerti felszerelések.
Az Aldi hetente változó termékkínálattal jelentkezik, amely az akciós újságban, a weboldalon és az üzletekben is elérhető. A Lidl sem bízza a véletlenre az akciókat. A cég közleménye szerint mindig arra törekednek, hogy „a lehető legjobb árakat nyújtsák a magyar vásárlóknak”, ezzel támogatva a családokat.
Elsőként csökkentették a tojás árát 2025 januárjában, majd a tejek és tejtermékek következtek, tavasszal pedig több mint húszféle paradicsom ára lett olcsóbb. A vállalat szerint ez csak a kezdet volt, május közepétől a drogériás termékek és a vegyi áruk árait is lejjebb vitték.
Ezt is ajánljuk a témában
„Nemcsak az élelmiszerek, hanem a mindennapi használati cikkek árai is csökkentek!” – emlékeztetett a miniszter.
A Lidl nemcsak heti akciókkal próbál spórolási lehetőséget kínálni, hanem „Szuper ár”, „Őrületes Lidl ár” címkékkel és XXL-es kiszerelésekkel is. Emellett minden pénteken 15 százalékos kedvezményt adnak a friss halakra, a Lidl Plus applikációval pedig további megtakarításokat biztosítanak.
Természetesen a Spar sem marad ki a versenyből. Maczelka Márk kommunikációs vezető szerint céljuk, hogy a lehető legjobb árakat biztosítsák, és ezt egy komplex akciótervvel kívánják elérni. Az üzletekben sárga címkével jelölik a „szuper árakciókat”, hétvégén pedig extra kedvezményekkel várják a vásárlókat. A MySPAR applikáció és a SuperShop pontok beváltása révén további árcsökkentés is elérhető. A legfrissebb ajánlatok mindig megtalálhatók a Spar weboldalán. Egy másik fontos változás is zajlik az áruházakban.
Az automata kasszák térhódítása megállíthatatlannak tűnik.
A diszkontláncok szerint az önkiszolgáló pénztárak előnyei vitathatatlanok, ugyanakkor sokan aggódnak amiatt, hogy ez miként hat a bolti dolgozókra. Egy biztos, a multinacionális cégek üzletpolitikája minden részletre kiterjed, a háttérben pedig pontosan kiszámított stratégia működik.
Nyitókép: Jaydee Lee Serrano / AFP
***
Ezt is ajánljuk a témában
Krzysztof Bosak szerint az MCC Feszt a konzervatív nemzetközi gondolkodás egyik új központja.