Tragédia: kisiklott egy vonat Németországban, rengeteg a sérült, legalább hárman meghaltak

Súlyos baleset történt.

Újabb „bulijáratok” is lesznek.
Befejeződött a vágányok felújítása Rákosrendezőn, így az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalon ismét a korábban megszokott menetrend szerint járnak a vonatok – írta közleményében a MÁV. A komplex pályafelújítás a szolgáltatások bővítését is lehetővé tette: július 28-tól immár ezeken a vonalakon is bővíti a hajnali és az éjszakai közlekedést a MÁV, újabb „bulijáratokat” kínálnak a hétvégi esti, éjszakai programokon résztvevők hazajutásához.
„Az utasok igényeihez igazodva június 1-jétől meghosszabbított üzemidővel közlekedik a MÁV-csoport több fővárosi és agglomerációs (kék és a sárga) VOLÁN- és HÉV-járata is, – ezáltal igazodva a metrók éjszakai menetrendjéhez. Július 5-től a győri és a lajosmizsei vonalon is javítottuk az éjszakai szolgáltatást.
Az üzemidőbővítési folyamat részeként a Rákosrendezőn végzett felújítás után, július 28-tól már az esztergomi és a veresegyházi vasútvonalakon is megnyújtjuk az éjszaki közlekedési rendet, javítjuk a csatlakozásokat a hétvégi esti, éjszakai programokon résztvevők, bulizók hazajutásának segítése érdekében”
– olvasható a közleményben.
Hegyi Zsolt a MÁV vezérigazgatója a rákosrendezői felújítással kapcsolatban hétfőn azt írta Facebook-oldalán:
„A karbantartás közlekedésszakmai célja az volt, hogy megbízhatóbbá, kiszámíthatóbbá váljon az itt közlekedő vonatok menetrendje és megelőzhetők legyen a műszaki meghibásodások jelentős része”.
A vezérigazgató részletezése szerint a felújítás során:
• több mint 1,5 km vágányt építettünk át,
• közel egy tucat váltót cseréltünk,
• 5 km felsővezeték-hosszláncot újítottunk meg,
• 13 váltót kötöttünk be a villamos központi állítási rendszerbe,
• egyidejűleg a Nyugati pályaudvar területén két váltó csatlakozó vágányszakaszainál, helyreállítottuk az ágyazatot,
• a munkálatokba számos nagy munkagép, vasútüzemi és közúti járművet vontunk be, 180 szakember közreműködésével.
A beruházás a MÁV saját forrásából, mintegy 3 milliárd forintból valósult meg
– ismertette Hegyi Zsolt.
Hozzátette: „Az augusztus és szeptember végére ütemezett, éjszakánként zajló váltó- és vágány-utószabályozási munkálatok befejeztével – mintegy másfél kilométeren immár 80 km/órás sebességgel haladhatnak majd a vonatok.
A sebességkorlátozások, amelyek nap mint nap aprónak tűnő, mégis összeadódva érezhető késéseket okoztak – eltűnhetnek a mindennapokból”.
„Bár a munka még nem ért véget, a változás már most is kézzelfogható: a megújult pályaszakaszon a vonatok közlekedése simább, az utazás egyenletesebb és kényelmesebb” – húzta alá a MÁV vezérigazgatója.
A felújításokról és a menetrendekben történt változásokról részletesebben a mavcsoport.hu oldalon olvashat.
Nyitókép: MTI/Róka László