A budapestiek nem szenvedhetik meg a baloldali városvezetés hibás gazdálkodását – jelentette ki Szepesfalvy Anna, a Fidesz fővárosi képviselője a Magyar Nemzetnek.
Szerinte Karácsony Gergely nem volt joga önkényesen a tömegközlekedés leállításáról dönteni, még rövid időre sem. A politikus hangsúlyozta:
a főpolgármesternek ezt a kérdést a Fővárosi Közgyűlés elé kellett volna vinnie, de vélhetően azért nem tette, mert nem számíthatott többségi támogatásra.
Szepesfalvy bejelentette: a Fidesz kezdeményezi, hogy a közgyűlés jogi korlátot állítson a Karácsony döntési jogkörei elé ebben a kérdésben, hogy a jövőben ne fordulhasson elő hasonlóan egyoldalú lépés.
A képviselő élesen bírálta a főváros pénzügyi gyakorlatát is, kiemelve, hogy szerinte a „számmágia és trükközés” jellemzi a város működését, különösen Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes irányítása alatt. Elmondása szerint a főváros most csupán egy technikai módosítással próbál megfelelni a Kúria előírásainak, amelyek szerint a kiadási és bevételi oldalaknak egyensúlyban kell lenniük.
Szepesfalvy azt is hangsúlyozta, hogy az önkormányzat nem tervezhet deficittel,
főként azok után, hogy az állam korábban átvállalta az önkormányzatok adósságát.
Jelenleg a főváros és intézményei 140 milliárd forintos hitelállománnyal rendelkeznek – hívta fel a figyelmet, rámutatva: kérdéses, hogyan fogják ezt év végéig visszafizetni.
A Fidesz javaslata szerint a főváros nemzetközileg elismert könyvvizsgáló céget bízna meg egy átfogó pénzügyi átvilágítással, hogy átláthatóbbá váljon a város cégeinek gazdálkodása.
Szepesfalvy a Magyar Nemzetnek adott nyilatkozatában arra is kitért, hogy a Budapesti Közművekhez (BKM) hasonlóan más fővárosi cégeknél is előfordulhatnak jelentős eredménytartalékok, amelyeket azonban – állítása szerint – nem hatékonyan, hanem politikai célból, alkalmi szinten használ fel a városvezetés, például a Rákosrendező projekt kapcsán.
Végül kijelentette:
Karácsony érvelése téves, miszerint a BKM tartalékait ne lehetett volna másra fordítani.
Szepesfalvy szerint a főpolgármester akár kevesebb támogatást is adhatott volna a cégnek, így a fennmaradó összegből olyan közérdekű célokra költhetett volna, mint a BKV fejlesztése, az utak állapota vagy a köztisztaság javítása.
Nyitókép: MTI/Bruzák Noémi