Azaz a Telex azzal magyarázza az eltérést, hogy: „A Reuters Intézet toplistájával ellentétben a hivatalos hazai online olvasottságmérés, a DKT-Gemius adatai szerint (még) nem a Telex vezeti az olvasottsági listát. Ennek oka, hogy míg a Gemius egy mérőkód segítségével számolja az oldalak látogatottságát (beleszámítva a Google-ből, Facebookról, applikációból, vagy hirdetésekről érkező egyszeri kattintásokat is), addig a Reuters Intézet közvélemény-kutatásra alapuló listája kifejezetten a tudatos hírfogyasztást vizsgálja.”
Hogy mi ez a „tudatos hírfogyasztás”, azt nem tudjuk meg a cikkből, azaz a Telex ködösít. Ugyanis, mint látható, a teljes olvasottság alapján nem ők az elsők. A fenti mondat alapján talán azokat tekintik tudatos hírfogyasztónak, akik az adott oldalt nyitják meg hírekért, azonban évek óta nemzetközi trend, hogy az olvasók egyre kisebb százaléka üti be egy hírportál url-jét a böngészőbe, az olvasói közönség széttöredezik, az olvasók túlnyomó többsége más helyekről (Discover, közösségi média, stb.) érkezik a hírportálokra, és ez igaz a Telexre is. Azaz a Telex olvasottsága is jelentősen esne, ha csak a telex.hu-t a böngészőbe beírókat tekintenénk valamiféle valódi olvasójuknak.
És persze az az állítás is kikezdhető, hogy tudatos hírfogyasztó az, aki hírportálokat nyit meg hírekért a böngészőben. Lehetséges például, hogy valaki követi kedvenc hírportáljait a Facebookon, és onnan nyitja meg a híreiket.
És a Reuters Intézet is óvatosságra int a felmérés módszertanával kapcsolatban:
„A felmérések az emberek önbevalláson alapuló viselkedését rögzítik, amely az elfogultságok és az emlékezés hibái miatt nem mindig tükrözi a tényleges viselkedést. Hasznosak az emberek véleményének rögzítésére, de szubjektívek, és az összesített adatok inkább a közvéleményt, mint az objektív valóságot tükrözik.”