Elfogyott a türelem: teljes kártérítés és vizsgálat jön a MÁV-nál a balatoni káosz miatt

2025. június 07. 16:15

Lázár János a németeket okolja.

2025. június 07. 16:15
null

A pünkösdi hosszú hétvégén jelentős fennakadások történtek a balatoni vasútvonalon, miután szombaton Érd és Tárnok között, korábban pedig Martonvásár és Kápolnásnyék között sorompóhibák miatt tetemes késések alakultak ki.

Lázár János építési és közlekedési miniszter a Facebook-bejegyzésében bejelentette, hogy a MÁV-csoport a szombati napon nem csupán a jegyár 5 százalékát, hanem annak teljes összegét visszatéríti a károsult utasoknak, bocsánatkérésként a késések miatt. 

A miniszter hangsúlyozta, hogy a problémák hátterében a Siemens által tíz évvel ezelőtt, 15 milliárd forintért felújított vasútvonal hibái állnak. „Ma mintegy 10 ezer károsultja volt annak, hogy a németek a pályát nem olyan minőségben csinálták meg, ahogyan a 15 milliárdos beszállítói díj fejében vállalták” – írta Lázár, hozzátéve, hogy a MÁV helyettük fizet most az utasoknak, de az utolsó eurócentig behajtják a kártérítést a Siemensen. 

A miniszter egyértelművé tette, hogy a Siemens nem kap újabb megrendelést, amíg a korábbi munkájuk hiányosságait nem orvosolják.

Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója szintén megszólalt az ügyben, és azonnali vizsgálatot rendelt el. 

Az nem elfogadható, hogy egy 10 éve ’pincétől a padlásig’ felújított vasúti pályán újra sorompóhiba miatt szívjanak családok ezrei”

– fogalmazott Facebook-bejegyzésében. Elmondta, hogy a vonalat tíz évvel ezelőtt a Siemens újította fel, a sorompókat és a biztosítóberendezéseket is ők szállították, több mint 15 milliárd forint értékben. A vezérigazgató kiemelte, hogy a szinte mindennapos műszaki hibák nem tolerálhatók, ezért

a MÁV Pályaműködtetési Zrt.-nek utasítást adott egy átfogó vizsgálat lefolytatására, hogy a Siemensen keresztül megoldást találjanak a problémákra.

A vizsgálat eredményeiről a nyilvánosságot is tájékoztatni fogják. A fennakadások enyhítése érdekében a MÁV lépéseket tett: a vonatok egy része az érintett szakaszt elkerülve, a másik érdi vasútvonalon közlekedik, és a Haváriaközpont átvette az irányítást.

Hegyi Zsolt köszönetét fejezte ki az utasok türelméért, és a felújítást végző beszállítók nevében is bocsánatot kért.

A MÁV közlése szerint a székesfehérvári vonalon és a csatlakozó vonalakon 45–70 perccel hosszabb menetidőre, valamint egyes állomásokon hosszabb várakozási időkre kell számítani. A késések csökkentése érdekében több vonat Érd felső felé közlekedik, és szombat este 22 óráig a nagykanizsai Tópart, a keszthelyi Balaton, valamint a tapolcai Kék Hullám InterCityk helyjegy nélkül vehetők igénybe a szabad ülőhelyek elfoglalásával.

Nyitókép forrása: MTI / Máthé Zoltán

Ezt is ajánljuk a témában

***

Összesen 67 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Monte Carlo
2025. június 07. 20:56 Szerkesztve
bandi007 2025. június 07. 18:25 Van úgy, hogy két rossz között kell választani
Chekke-Faint
2025. június 07. 18:30
Ne aggódjunk Magyar Péter majd bevezeti a monorail rendszert. Ezt minden tiszás el is fogja hinni...DDD
Chekke-Faint
2025. június 07. 18:28
A martonvásári sorompó nálam is feltűnt. Egy hónapban négyszer ötször utazom arra. A késés oka mindig ennek a sorompónak a meghibásodása okozta.
bandi007
2025. június 07. 18:25
Monte Carlo 2025. június 07. 18:10 • Szerkesztve A Vitézy nevű hülyegyerek.... Akkor Balexandra mennyire hülye, ha Vitézyre cserélte a fidesz.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!