Bejelentették Magyarország legbonyolultabb autópályájának építését: itt vannak a részletek és a kezdési dátum

2025. május 25. 09:12

Az M100-as lökést adhat az ország egyik legértékesebb területének fejlődésének.

2025. május 25. 09:12
null

Lázár János építési és közlekedési miniszter május közepén, egy szentendrei utcafórumon jelentette be, hogy megépül az M100-as autópálya, amely Magyarország történetének legköltségesebb és legösszetettebb útfejlesztése lesz – írta a Világgazdaság.

Az autópálya Esztergomot köti össze az M1-essel, ezzel egy teljes régiót kapcsolva a nemzetközi közlekedési hálózatra. A beruházás különlegessége, hogy 35 kilométeres szakaszon tíz alagutat és több völgyhidat is építenek, a költségek pedig elérhetik az 500 milliárd forintot.

Ezt is ajánljuk a témában

Korszakos jelentőségű beruházás

A szentendrei fórumon Lázár János a helyi 11-es út felújításáról is beszélt, amelyre 2025-ben 1,5 milliárd forintot biztosítanak, a teljes, 6 kilométeres szakasz rendbetétele pedig 2027-ig, 3-4 milliárd forintból valósulhat meg. A legnagyobb figyelmet azonban az M100-as autópálya terve kapta, amelynek 

kivitelezése 2026-ban kezdődhet, a jelenlegi kormányzati ciklus végén vagy a következő elején.

Az M100 mellett az M10-es autópálya is kulcsfontosságú, amely Solymáron keresztül biztosít kapcsolatot Budapesttel.

Miért különleges az M100-as?

Az M100-as 32,3 kilométer hosszan köti majd össze az M1-est Esztergommal, Komárom-Esztergom vármegye egyik legfontosabb városával. A projekt műszaki összetettsége egyedülálló: tíz alagút, 26 híd, 4 külön szintű csomópont, valamint zajárnyékoló falak és dombok épülnek.

A korábbi, 350 milliárd forintra becsült költségek azóta jelentősen emelkedtek, a jelenlegi becslés 500 milliárd forint. A kivitelezés időtartama egyelőre kérdéses, de korábban 3-7 évet jósoltak a két szakaszra bontott építkezéshez.

Miért van rá szükség?

Az M100-as és az M10-es megépítése létfontosságú a térség számára. A 10-es út reggeli dugói Solymártól Budapestig érnek, valamint a 40 tonnás kamionok által terhelt agglomerációs települések, mint Piliscsaba, Pilisjászfalu, Páty vagy Perbál, jelentős könnyebbséget kapnak az új gyorsforgalmi utakkal. Az autópályák tehermentesítik a lakott területeket, és javítják a régió közlekedési kapcsolatait.

Forrás: Lázár János Facebook-oldala

A beruházás előkészítése zajlik, a tervek már elkészültek, és a térség országgyűlési képviselője, Menczer Tamás is régóta szorgalmazza a fejlesztést. Az M100-as útvonalát Lázár János egy 2024 végén közzétett térképen mutatta be, amelyen látható a komplex nyomvonal, beleértve az alagutakat és völgyhidakat. A projekt nemcsak a közlekedést könnyíti meg, hanem az ország egyik legértékesebb területének fejlődését is előmozdítja.

Nyitókép forrása: Vajda János / MTI

Ezt is ajánljuk a témában

***

 

Összesen 80 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
xantua
2025. május 26. 09:46
És ez hol a picsába fogja elérni az M0-t? Innentől nem Piliscsabán áll a sor, hanem a M1 bevezetőjén álló sor lesz hosszabb. Már aki kerülni akar erre az M3-hoz.
Hasadt Tölgy
2025. május 25. 20:23
Akarod mondani: Az M100-as lökést adhat az ország egyik legértékesebb területének fejlődésének. helyett Az M100-as lökést adhat az ország egyik legértékesebb területének fejlődéséhez.
Obsitos Technikus
2025. május 25. 14:33
Jani az autópályaminiszter. Csabi az amerikai fűtőelemminiszter. Marci a mindenminiszter..
zsocc44
2025. május 25. 13:46
analysatorzsocc44 2025. május 25. 10:39 Igen vannak viaduktok és alagutak, de nem 30+ km-en 6! Ráadásul az Alpok kicsit más. De te is csak azt látod, hogy épül valami…
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!