Találkozunk május 1-én, mert nem hagyjuk abba!

Bátorságuk megmutatta, hogy létezik a szabad Magyarország, amely nem hagyja magát megfélemlíteni és kész szembe szállni az önkénnyel.

A vesztes kisebbség magát az igazság letéteményesévé nyilvánítja, és a hatalomgyakorlás helyes módját maga szabja meg – ez az egyetlen esélyük.
Nem az a legfőbb probléma ma Magyarországon, hogy kevés az egy főre eső tüntetések száma. Amióta az Orbán kormány bevezette a diktatúrát – amit parádés ügyességgel évről-évre fokoz –,
azóta utcára vonultak már a magánnyugdíj-pénztárak, a sajtószabadság, az internetadó, a KATA, a pedofilok, a vasárnapi boltzár, a reklámadó, az akkumulátorgyárak és az oltások miatt;
Quaestor-károsultak és Ligetvédők, influenszerek és bukott diákok szónokoltak, verseltek, meneteltek vagy ültek, táblákat mutogattak és rendőrökre dobáltak füstgyertyákat. Volt éhségmenet és lyukaszoknival kombinált ajtónak rohanós tévészékház-foglalás. Mindez legújabban a véleményszabadság megszüntetése miatti elementáris felháborodásból történő hídlezárásokban kulminált azzal az abszurditással, hogy kizárólag azok tudták a szabad mozgásukat gyakorolni, akiket pedig állítólag ebben a leginkább megakadályoztak.
Sajátos jogi gubancot okozott a Kutyapárt kábítószeres demonstrációja, amit először ugyan betiltottak, de mivel a törvény, amire hivatkoztak, csak később lépett életbe, ezért – végülis így működik egy jogállam – visszavonták a tiltást. Eddig ugyanis annak nem volt akadálya, hogy egy betiltott, súlyosan egészségkárosító és társadalomromboló szer legalizálásáért nyilvánosan fellépjenek.
Nem akarok tippeket adni, de e logika mentén lehetne tüntetni a rablás legalizálásáért, a gyilkosság szabadságáért, a megerőszakolás jogáért.
A hazaárulás elismertetéséért és a hazaárulók nemzetközi szervezetekbe történő delegálásáért már értelme sincs küzdeni, mert ezek teljesen baloldali alapjoggá váltak.
Nem akarok gúnyolódni a véleménynyilvánítás korlátlan áradásán, már csak azért sem, mert nekünk magyaroknak erős forradalmi hagyományaink vannak, és identitásunknak ezek fontos elemei, nemzeti ünnepeink ezekből táplálkoznak.
A kérdés az, van-e forradalmi helyzet. A hatalommal szembenállóké-e az erkölcsi fölény, és a nemzeti érdekek érvényesülése az ő akaratuk megvalósulásával érhető-e el?
Övék-e a többség, és van-e más módja a hatalom megragadásának, mint az erőszak és a törvényes rend felrúgása?
Orvosolható-e a probléma másként, mint illegális eszközökkel?
Mivel Magyarországon harmincöt éve többpárti, általános választójogra alapozott demokrácia van, nem vitatható el – kivéve némi statisztikusi vagy filozófusi szőrszálhasogatást, de ez már túlmutat a politikai rendszer prakticitásán –, hogy a dönteni képes és hajlandó emberek többségének bizalmát élvezi a mindenkori kormányzat. Ezek után a rendszeren kívüli (vagyis nem demokratikus és nem parlamentáris),
ha a vesztes kisebbség magát az igazság letéteményesévé nyilvánítja, és a hatalom megragadásának vagy a hatalomgyakorlás jellegének megszabását magának vindikálja,
akár olyan módon is, amivel sérti a többség érdekeit, jólétét, szélsőséges esetben biztonságát.
Nálunk a kisebbség túlzott érdekérvényesítése a huszadik században mindig diktatúrát jelentett, és idegen hatalomra támaszkodott. A forradalmak a jog és igazság győzedelméig tartottak, belső fejlődéssel nem váltak jakobinus diktatúrává.
1848-ban az áprilisi törvények aláírásával gyakorlatilag győzött a forradalom, megvalósultak a célok, lett felelős kormány, választottak népképviseleti országgyűlést. Az erőszak és a status quo felrúgása a birodalom irányából érkezett, a szabadságharc csak a törvényes rendet volt hivatva helyreállítani. 1989-90-ben is volt forradalmi hangulat, sorozatos – békés! – tüntetések, de a szabad választások lehetőségével ez okafogyottá vált. A nemzet elérte, amit akart, maga dönthetett arról, kik legyenek a vezetői.
Akkor is a globalista baloldal üzent hadat a konszenzusnak, a taxisblokáddal próbálták elérni azt, amit az urnáknál nem sikerült.
(Méltatlanul kevés szó esik az utóbbi évtizedek egyik legjobb magyar filmjéről, a Blokádról, ami hitelesen, érdekesen és érthetően mutatja be ezeket a napokat.)
2002-ben a hazai jobboldal nehezen dolgozta fel a meglepő, igazságtalan és minimális vereséget, de a két forduló közötti óriási és békés tömegdemonstrációt leszámítva nem vitte utcára a kérdést, és nem próbálkozott erőszakkal. Budaházy György magányos hídlezárási kísérlete a letartóztatásával végződött, amit megelőzően egy rendőr pisztolyt fogott rá.
A 2006-os, az őszödi beszéd kiszivárgását követő, elemi felháborodásból táplálkozó tüntetések elmúltával a jobboldali közösség kivárta a demokratikus megoldás lehetőségét. Orbán Viktor kezdeményezésére előbb 2008-ban egy népszavazással (akkor mondták azt a választók – Horn Gábor szavaival élve -, hogy „menj a p.ba, Feri!”; de akkor még nem ment…), majd a 2010-es fülkeforradalommal, a törvényes, alkotmányos játékszabályok betartásával vette át a Fidesz a hatalmat.
Azóta is mindig demokratikus, meggyőző fölénnyel nyert, de természetesen továbbra is adott a lehetőség bárki számára, hogy több voksot gyűjtsön be.
A tüntetés egy végső, elkeseredett, eszközeit vesztett közösség utolsó mentsvára. A véleménynyilvánításnak ma számos módja van; ezernyi helyen fejtheti ki bárki az álláspontját, nyithat vitát, érvelhet. Persze, lezárni egy hidat látványosabb és több ember értesül róla, mintha a Parlamentben mondana beszédet, írna egy jó kis publit valahová, vagy szervezne egy konferenciát. A hatásfoka azonban így is kérdéses.
A magyar szabadságszerető nép, de a lényeg nem a forradalmon van, hanem a szuverenitáson. Elsősorban a nemzetközi környezet az oka, hogy ennek megteremtéséhez nekünk az utóbbi századokban harsányan és drasztikusan kellett fellépni. A cél azonban sosem a káosz vagy valamiféle kisebbség deviáns önmegvalósítása volt.
Ezt figyelembe véve ma a forradalmi és szabadságharcos tett a Brüsszellel szembeni ellenállás.
Nem véletlen, hogy a kormány kommunikációjában is így szerepel.
Szigorúan véve tehát két szabadságharcos entitás áll egymással szemben. Az egyik az üdvös magyar hagyományoknak megfelelően a függetlenséget az aktuális birodalmi érdekkel szemben védi, a másik valamely kisebbség érdekérvényesítését leplezi nemzeti jelszavakkal.
Hazaárulókra igazából semmi szükség, bázisuk mégis onnan adódik, hogy az irracionalitásba torkolló Orbán-gyűlölet miatt vannak, akik bármit jobbnak gondolnak – beleértve a gazdasági összeomlást, a háborút, gyerekeink megrontását –, mint a jelenlegi miniszterelnök regnálását.
E pszichózis okainak és kialakulásának feltárása meghaladja e cikk kereteit, bár különös – és szomorú – fejlemény lenne, ha a nemzet egyetlen személy megítélése mentén szakadna végzetesen ketté.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán