Hatalmas átalakulások a hazai vasúton – ez mindenkit érint

2025. március 05. 18:00

A közlekedési miniszter szerint számos komoly változás várható a következő egy évben, sőt akad olyan is, ami nem csak a vasútvonalakat érinti.

2025. március 05. 18:00

2025 az utasok éve! című bejegyzésével hívta fel Lázár János közlekedési miniszter az emberek figyelmét arra, hogy idén számos fejlesztés várható a tömegközlekedésben, amit a politikus tíz vállalás formájában ígért. Mint a közösségi oldalra feltöltött videóból kiderült, újabb mozdonyoknak és járműveknek hála válik a közlekedés nemcsak gyorsabbá és korszerűbbé, de kényelmesebbé is.

Továbbá a MÁV és a GYSEV erőforrásait is összeadják: míg az Észak-Dunántúlon főleg a GYSEV felel a vasúti közlekedésért, a MÁV járművei a keleti országrészekben szállítják az utasokat.

Ezt is ajánljuk a témában

A miniszter annyira komolyan veszi a tömegközlekedés fejlesztését, hogy állítása szerint jövő év nyarára minden második mozdony korszerűvé válik, míg az Intercity járatok nagyjából 90 százaléka modern, nagy teljesítményű mozdonyokkal kerül sínre. Emellett még 2025-ben, várhatóan év végéig beindulnak a felújítási munkálatok, amikkel száz, forgalomból kivont vasúti kocsit, ezek között legalább ötven intercity kocsit újítanak fel.

Az új mozdonyok és a felújított kocsik pedig természetesen egyetlen közös célt szolgálnak: hogy az utazás mindenkinek kényelmesebb, gyorsabb és megbízhatóbb legyen. Ennek érdekében azonban a változások nem maradnak kizárólag a síneken: a buszflotta fiatalítása és korszerűsítése is tervben van. Ennek segítségével a minisztérium ezer új autóbuszt szerez be, az első ötszáz pedig várhatóan már 2025-ben üzembe áll.

Nyitókép: Facebook

Ezt is ajánljuk a témában

 

Összesen 11 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Akitlosz
2025. március 05. 21:03
A Volánt miért kellett megszüntetni? Vasúttársaságból rengeteg, autóbusztársaságból egy sem?
nemecsek-3
2025. március 05. 20:45
Ezek IQ mozdonyok lesznek, le fogják váltani az impotens vasúti vezérkart? Mitől lesz jobb a közlekedés? A 200-ra képes mozdony hol fog segíteni a 40-60 km-es átlagsebességen - ami még a gőzmozdony vontatás színvonalát is alulmúlja? A Bzmot is tudna 80-al menni, mégis jó ha 60-al engedik. Tudjuk, Százhalombatta előtt a 8000km pályából 25 km-en húúúú hogy fog száguldani a vonat. És tessék mondani mikor fognak eltünni a késések. Tán csak nem az fogja jelenteni a korszerű utazást, hogy új vagonban bődületes mozdonnyal az elején fogunk cammogni és baromi kényelem közepette várni, hogy a vonatunk végre beérjen az állomásra 10-20 perc késés után. Ki a francot érdekel munkába és hazamenet jobban a luxus, mint az, hogy menetrend szerint érjenek a vonatok , ne kelljen állomásokon 3/4 órát várni mert nem érte el a vonat a csatlakozást, vagy elérte azon az áron, hogy innentől már a másik vonat is késni fog. Az egész egy agyrém amit a dilettáns MÁV vezérkar előad és Lázár meg bevesz.
mi-egy-nagy-vibralo-tojast-hasznalunk-2
2025. március 05. 20:35
Nagy szavak.. ebben Lázár mindig is profi volt.
agglomeracioskarrieristaadocsalopolgar
2025. március 05. 19:02
Nem kell az egész kurva országot az agglomerációba költöztetni és akkor nem kell emeletes vonat ami 5 percenként jár az agglomerációból Pestre mint a metró
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!