Téglásy Kristóf írása „azokat a reklámokat vizsgálja, amelyek burkoltan vagy nyíltan pszichoaktív anyagokat kínálnak, miközben a »legális alternatíva« narratívájával próbálják elérni a célközönségüket.”
Ezek a hirdetések több szempontból is veszélyesek. Vizuális szempontból azért, mert elsősorban fiatalokat és sérülékeny csoportokat céloznak meg.
A grafikai elemek és a marketingnyelvezet a rekreációs drogfogyasztás kockázatait figyelmen kívül hagyva normalizálják az ilyen termékek használatát” – írja Téglásy.
Hozzáteszi:
Egy másik fontos veszély a megtévesztő marketing, amely a »legális élmény« vagy az »ártatlan alternatíva« narratívájával próbálja elrejteni a potenciális kockázatokat.
Bár egyes termékek valóban legális összetevőkből állhatnak, sok esetben a hatóságok csak késve reagálnak az újonnan megjelenő pszichoaktív anyagokra, így a fogyasztók olyan vegyületeket is megvásárolhatnak, amelyek hosszútávú hatásai ismeretlenek vagy súlyos egészségkárosító folyamatokat indítanak el a szervezetben.”