Ennek véget kell vetni: a fiatalokat célozzák online reklámokkal, hogy drogot adjanak el nekik

2025. március 21. 22:54

Ezek a reklámok a grafikai elemek és a marketingnyelvezet a rekreációs drogfogyasztás kockázatait figyelmen kívül hagyva normalizálják az ilyen termékek használatát.

2025. március 21. 22:54

„Az utóbbi években sajnálatosan nagy teret nyert az online térben zajló drogreklámozás és -kereskedelem. A közösségi média platformokon megjelenő hirdetések egyre kifinomultabb módon célozzák meg a fogyasztókat, sokszor az adott ország jogszabályi környezetét átlépve” – olvasható a Drogkutató Intézet stratégiai igazgatójának legújabb elemzésében.

Ezt is ajánljuk a témában

Téglásy Kristóf írása „azokat a reklámokat vizsgálja, amelyek burkoltan vagy nyíltan pszichoaktív anyagokat kínálnak, miközben a »legális alternatíva« narratívájával próbálják elérni a célközönségüket.”

Ezek a hirdetések több szempontból is veszélyesek. Vizuális szempontból azért, mert elsősorban fiatalokat és sérülékeny csoportokat céloznak meg. 

A grafikai elemek és a marketingnyelvezet a rekreációs drogfogyasztás kockázatait figyelmen kívül hagyva normalizálják az ilyen termékek használatát” – írja Téglásy.

Hozzáteszi: 

Egy másik fontos veszély a megtévesztő marketing, amely a »legális élmény« vagy az »ártatlan alternatíva« narratívájával próbálja elrejteni a potenciális kockázatokat. 

Bár egyes termékek valóban legális összetevőkből állhatnak, sok esetben a hatóságok csak késve reagálnak az újonnan megjelenő pszichoaktív anyagokra, így a fogyasztók olyan vegyületeket is megvásárolhatnak, amelyek hosszútávú hatásai ismeretlenek vagy súlyos egészségkárosító folyamatokat indítanak el a szervezetben.”

Ezt is ajánljuk a témában

A Drogkutató Intézet összetett megoldást javasol

A stratégiai igazgató szerint „Az ilyen típusú reklámok terjedésének megfékezésére több intézkedés lenne szükséges. Először is, a szabályozóknak gyorsabb reakciómechanizmusokat kellene kialakítaniuk az új pszichoaktív anyagok azonosítására és tiltólistára helyezésére. Másodsorban a közösségi médiavállalatoknak nagyobb felelősséget kellene vállalniuk az ilyen tartalmak szűrésében, hogy ne maradjanak hónapokig elérhetők a gyanútlan fogyasztók számára.”

Harmadrészt – teszi hozzá Téglásy – „a fogyasztók edukálása kulcsfontosságú: a drogok veszélyeiről szóló tudatosságnövelő kampányok segíthetnek csökkenteni az online drogreklámok vonzerejét. Végül pedig 

a nemzetközi bűnüldöző szervek és a helyi hatóságok együttműködése révén hatékonyabb fellépésre lenne szükség az online drogpiacok ellen.”

Nyitókép: Mandiner-grafika

***

 

Összesen 7 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
hazafi
2025. március 22. 03:16
Meg a jó narkó osztogató büdös lábú geciláda, aki behozza annak a profit a lényeg ő maga úgy baszik narkót tömni magába ,mert a pénzt másra fogja költeni ,csak ilyen elbaszott agyú ,beetethető ,mentálisan gyenge ,liberális ideológiás kétlábuakat lehet etetni ezzel a szarral
dryanwolf
2025. március 22. 02:16
...a fogyasztók edukálása kulcsfontosságú - l. 'Ön mit gondol erről?' Kérjük, ne válaszoljon.
rizotto
2025. március 22. 02:09
"T. Péter Elemzés. Fog négy weboldalt, és mindehonnan bemutat egy képernyőképet. Elemzés. (Amúgy egyik sem magyar. " Figyelj okoskodó! Mióta az internet nem ismer határokat, teljesen mindegy, hogy magyar vagy sem. Másrészt, ami a világban "haladó" gyakorlat, az csak idő kérdése, hogy mikor jelenik meg nálunk is. A drog meg elég nagy üzlet ahhoz, hogy ne húzzák le a magyar piacról is amit csak lehet.
2025. március 22. 00:29 Szerkesztve
A kétf…ú kóbor hiénasakálokat a reklámozásért azonnal be kell varrni, ha nem bírnak magukkal. 89-ben ment a Bangkok Hilton sorozat. Egy turusta lány összehaverkodott egy sráccal az meg a tudta nélkül kábszert rejtett a hátizsákjába. Lekapcsolták, börtön, s kábszerért halál járt.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!