A stratégiai igazgató szerint „Az ilyen típusú reklámok terjedésének megfékezésére több intézkedés lenne szükséges. Először is, a szabályozóknak gyorsabb reakciómechanizmusokat kellene kialakítaniuk az új pszichoaktív anyagok azonosítására és tiltólistára helyezésére. Másodsorban a közösségi médiavállalatoknak nagyobb felelősséget kellene vállalniuk az ilyen tartalmak szűrésében, hogy ne maradjanak hónapokig elérhetők a gyanútlan fogyasztók számára.”
Harmadrészt – teszi hozzá Téglásy – „a fogyasztók edukálása kulcsfontosságú: a drogok veszélyeiről szóló tudatosságnövelő kampányok segíthetnek csökkenteni az online drogreklámok vonzerejét. Végül pedig
a nemzetközi bűnüldöző szervek és a helyi hatóságok együttműködése révén hatékonyabb fellépésre lenne szükség az online drogpiacok ellen.”
Nyitókép: Mandiner-grafika
***