Mit művelne egy totális áramszünet Európával? Utánakérdeztünk!

A délnyugat-európai nagy áramszünet sokunkat elgondolkodtathatott, mi lenne, ha Európában egy teljes és tartós áramszünet következne be? Tanulságos és riasztó forgatókönyv következik!

Nyár végéig befejeződik Magyarország történelmének legnagyobb gyorsforgalmi útfelújítása.
Március 17-től folytatódik a koncesszióba átvett utak szintrehozó felújítása – közölte az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Felidézték, a magyar állammal kötött szerződésük értelmében a 2022 szeptemberében üzemeltetésre, fenntartásra, felújításra átvett
1237 kilométer gyorsforgalmi úthálózatból mintegy 540 kilométert kell a többivel megegyező műszaki szintre hozni három év alatt, idén augusztus 31-ig.
Az elmúlt két évben 8,7 millió négyzetméternyi új aszfaltot terítettek le az általuk fenntartott pályákon, ahol szükséges volt, a felső kopóréteg alatt a kötő- és az alapréteget is cserélték. A munkálatok során megújult 237 híd és felüljáró, többek között a Kőröshegyi völgyhíd is, valamint 40 pihenőhelyen végeztek felújítást.
A közleményben hangsúlyozták, Magyarország történelmének legnagyobb gyorsforgalmi útfelújítása a március 15-i ünnepi hétvégét követően, idén is folytatódik, várhatóan március 17-től. A tervek szerint 2025-ben további
3,2 millió négyzetméteren kapnak új burkolatot az MKIF Zrt. által üzemeltetett gyorsforgalmi utak, ez a főpálya 16 százalékát jelenti. Emellett felújítanak 40 hidat és 30 pihenőhelyet.
Többek között a Pentele híd szükséges műszaki felújítását is folytatják. Itt sarukat és dilatációt cserélnek, illetve az M7-esen a régi velencei gyalogos, kerékpáros híd helyett újat építenek.
Hozzátették, a tervek szerint 2025-ben az M3, M7, M1, M35 pályákon lesz a legtöbb munka, ezen kívül hét másik (M15, M85, M86, M30, M4, M70, M8) gyorsforgalmi úton is dolgoznak. A munkákról időben, előre tájékoztatják majd a közlekedőket az ÚTINFORM-on, valamint a saját weboldalukon kialakított új, átláthatóbb, kereshető felületen. A szintrehozó felújítási munkák idén augusztus 31-ig befejeződnek, de a pályák további karbantartása, burkolatcseréje nem áll meg. Az idei munkák a közlekedők későbbi komfortérzetét és biztonságát hivatottak szolgálni – tájékoztatott az MKIF.
(MTI)
Kapcsolódó vélemény
2026-ra elérjük a lélektani, 2000 kilométeres határt gyorsforgalmi úthálózat tekintetében.
***