Új korszak kezdődhet a Dunán átívelő közlekedésben, sokan fellélegezhetnek

Az új Duna-híd régóta megoldásra váró közlekedési problémákat fog orvosolni.

2026-ra elérjük a lélektani, 2000 kilométeres határt gyorsforgalmi úthálózat tekintetében.
„Évekig folyt vita arról, hogy a kötöttpályás közlekedésnek van-e létjogosultsága és jövője Magyarországon. Ez a vita a tarifareformmal eldőlt: igen, van. Azonban fontos, hogy nem az útfejlesztés helyett, hanem mellett van rá szükség.
Egy ország lehetőségeit jól tükrözi, hogy mennyi autópályával rendelkezik. Noha gyorsforgalmi úthálózat tekintetében nem állunk rosszul, most kell szerénynek lennünk. Magyarország 1868 kilométeres autópálya-hálózata kiemelkedik a térségben. Például Románia ennek felével rendelkezik, míg a háromszor nagyobb területű Lengyelország autópálya hossza is mintegy félszáz kilométerrel kevesebb, mint hazánké.
Ezek az adatok nem a munka végét jelölik, hanem azt, hogy Magyarország jó úton jár az elmúlt 15 évben végzett útépítő tevékenységének köszönhetően. 2026-ra pedig elérjük a lélektani, 2000 kilométeres határt gyorsforgalmi úthálózat tekintetében.”
Ezt is ajánljuk a témában
Az új Duna-híd régóta megoldásra váró közlekedési problémákat fog orvosolni.
Nyitókép: Czeglédi Zsolt/MTI Fotóbank