Félelmek, tévhitek és a realitás a digitális állampolgárságról szóló vita körül
Az egyik legnagyobb félelem alaptalannak látszik a bevezetéssel kapcsolatban.
Videó azoknak, akik elakadtak a regisztrációnál.
Csütörtöktől megszűnik az Ügyfélkapu, helyette az Ügyfélkapu+ szolgáltatást használhatjuk, ha egy állam által üzemeltetett webes felületre akarunk belépni. Az Ügyfélkapu+ a felhasználók érdekében született, hiszen itt már kétlépcsős az azonosítás, amely sokkal nagyobb biztonságot ad. Ehhez az applikációhoz viszont már lehetőleg kamerával rendelkező mobil szükséges.
A rendszerhez csatlakozók problémáit látva a fejlesztő az ígéretéhez híven azoknak, akik még nem regisztráltak az Ügyfélkapu+ szolgáltatáshoz, eljuttat egy e-mailt, és ők azon keresztül is regisztrálhatnak az applikációhoz.
Még hatékonyabb és felhasználóbarát szolgáltatás lesz a Digitális Állampolgárság, ahol már elektronikusan is aláírhatunk okmányokat. Itt már az úgynevezett szelfis azonosítás is elég lesz, amely szintén megkönnyíti az e-ügyintézést.
A szolgáltatás részeként bevezetik a digitális okmányokat (TAJ-szám, adószám, lakcímkártya, jogosítvány).
Nem mellékesen az elektronikus igazolások világa is elérkezik a szolgáltatással, például a digitális jövedelemigazolás néhány kattintással beszerezhető lesz. Fontos, hogy a Digitális Állampolgárság applikáció értesítést küld a lejárt okmányainkról is. A DÁP fejlesztése folyamatos.
Ezt is ajánljuk a témában
Az egyik legnagyobb félelem alaptalannak látszik a bevezetéssel kapcsolatban.
Nyitókép: Az Ügyfélkapu+ sokkal biztonságosabb, mint a korábbi applikáció. Fotó: képernyőkép
Aki az Ügyfélkapu+ regisztrációjánál jár, annak az alábbi videó mindenképpen segítséget nyújthat: