Románia
ÉLŐ
Ukrajna

Itt a nagy bejelentés: óriási változásra számíthatunk péntektől a tömegközlekedésben

2024. március 01. 10:28

A változás több mint 4 millió ember életét teszi könnyebbé.

2024. március 01. 10:28
LÁZÁR János

Új időszámítás kezdődik március 1-jével a magyar közlekedésben: a legnagyobb rezsicsökkentést hajtják végre, a tarifarendszer változtatása több mint 4 millió ember életét teszi könnyebbé, jobbá – mondta Lázár János építési és közlekedési miniszter csütörtökön sajtótájékoztatón, Budapesten.

Hangsúlyozta, a MÁV-Volán csoportnál az elmúlt harmincöt év legnagyobb átalakítását hajtják végre az új tarifarendszer bevezetésével.

Hozzátette, naponta 4,5 millió ember ingázik. „Március 1-jével mindenkinek csökkenni fog a díjtétele, olcsóbban, gyorsabban, egyszerűbben, igazságosabban juthatnak célba” – fogalmazott a miniszter.

Lázár János elmondta, a változáshoz munkabékére van szükség, és arra, hogy a MÁV-Volán csoportban lévő mintegy 56 ezer ember közösen dolgozzon ezért. Ismertette, hogy vármegye- és országbérletből több mint 5 millió 250 ezret adtak el a bevezetésük óta, minden 10 eladott bérletből 9 vármegye- és országbérlet volt.

Elmondása szerint az intézkedés nem jelentett árbevétel-kiesést. 2023-ban a MÁV és a Volán rekordévet zárt. A MÁV-nál 2022-ben 130 millió utazás történt, 2023-ban pedig 180 millió. A Volánnál 570 millió utazás volt a korábbi 530 millióval szemben. A jegyárbevétel 2023-ban 128 milliárd forintra nőtt a 2022. évi 122 milliárd forintról.

Az olcsóbb vármegye- és országbérlet hatására nőtt az utazások száma, az olcsóbb jegyekkel pedig több árbevételt értek el

– jelentette ki Lázár János.

Jelentős változások lesznek

Kiemelte, hogy a naponta ingázó 4,5 millió utasból 4 millió ember élete változik meg március elsejével. Magyarországon 700 ezer 6 és 14 év közötti gyerek is ingyen utazhat mostantól, 1 millió 14 és 25 év közötti fiatal számára biztosítják a félárú közlekedést. A 65 év felettiek eddig is ingyen utazhattak, és van 300 ezer 65 év alatti, nyugdíjszerű ellátásban részesülő személy, akik számára szintén ingyenes lesz a tömegközlekedés.

Az 1 millió közalkalmazott – ha beregisztrált – 50 százalékos kedvezménnyel veheti igénybe a helyközi közlekedést.

Fokozatosan lép életbe a regisztrációs rendszer – ismertette a miniszter.

Felhívta a figyelmet arra, hogy 200 ezer nagycsalád is – mintegy 1 millió ember – ingyenesen utazhat március 1-jétől a helyközi tömegközlekedési eszközökön, a 900 ezer magyar igazolvánnyal rendelkező utas pedig igazolványa felmutatásával évi tizenkét alkalommal ingyenesen veheti igénybe a közlekedést. A 280 ezer magyar fogyatékos ember számára is ingyenessé teszik az utazást.

A miniszter jelezte, hogy megállapodtak a fővárossal a tarifaközösségről, Budapest bérlettel Budapest határáig lehet utazni a MÁV és a Volán járatain is,

az ország- és vármegyebérlettel pedig igénybe lehet venni a fővárosi közösségi közlekedés eszközeit. A bevételt korrekten megosztják.

Lázár János szólt arról is, hogy a kormány megtárgyalta második verzióban a magyar vasút jövőjéről szóló előterjesztésben az infrastruktúra és járműbeszerzés részét. Álláspontjuk szerint a közösségi közlekedés járműveinek beszerzésével a hazai kötöttpályás járműgyártást kell erősíteni. Az uniós források feloldása esetén pedig a pályakorszerűsítés gyorsulni fog.

(MTI)

A felvételt itt tudja megtekinteni:

***

Ezt is ajánljuk a témában

Nyitókép: MTI/Soós Lajos

Összesen 49 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
iSTaR_GoM
2024. március 01. 14:16 Szerkesztve
Ha lehet megfizethetőbb közösségi közlekedéssel közlekedni, nyilván többen veszik igénybe, mint a saját járművüket. De ehhez még a közlekedésszervezőknek lesz feladata, ha kérhetnénk, ne KariGeli elképzelése szerint.
törölt felhasználó
2024. március 01. 11:00
"a legnagyobb rezsicsökkentést hajtják végre, a tarifarendszer változtatása több mint 4 millió ember életét teszi könnyebbé" Még hogy rezsicsökkentés... Egyrészt az utazási költség az NEM rezsi. Másrészt, ha az egyik utas 10 km-t utazik, UGYANANNYIÉRT, mint amennyiért a mellette ülő másik utas 100 km-t utazik, akkor az nem azt jelenti, hogy a 10 km-es utas élete könnyebb let, hanem azt jelenti, hogy VELE FIZETTETIK ki a 100 km-es utas útiköltségét. Ugyanaz a kaptafa ez is, mint amikor az ország észak-keleti, leghidegebb harmadában élőknek emelték HÉTSZERESÉRE a földgáz árát, hiszen fűteni KELL, és VELÜK fizettetik ki a többiek "rezsicsökkentett" gázszámláját... A Fidesz már megint ügyes kommunikációs panelekbe próbálja csomagolni a nyilvánvaló RABLÁS és a KÁROKOZÁS tényét. Hogy rohadnának meg mind... .
Selamat
2024. március 01. 10:50
Hehe, ez a te városod, ez a te bérleted? Hát ez sem jött össze a hülye ballibsinek. Amúgy meg, kíváncsi lennék, hogy az a maradék 10%, aki nem a vármegye bérletet választotta, az vajon milyen alapon döntött így?
chief Bromden
2024. március 01. 10:41
Ezt is elintézte a kormány, hiába uszított, gáncsolt a rikkancs.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!