Európai vs. kínai autógyártók: Teljes leválás vagy még szorosabb összefonódás?

2024. november 05. 15:18

Kína azonban olyat tett, amit minden értelemben el kell ismerni.

2024. november 05. 15:18
Bangkok Electric Vehicles Expo 2024.
Várkonyi Gábor
varkonyigabor.blog.hu

Nyitókép: Anusak Laowilas / NurPhoto / NurPhoto via AFP

„Az, hogy az autóipara Európának, tágabb értelemben a nyugatnak gondban van, nem kérdés. Az, hogy mindezt Európában leginkább saját magunknak köszönhetjük, szinten nem kérdés. Olyan volt már a történelemben, több is, hogy közel monopol helyzettel rendelkező cégek addig kényelmesedtek, ölelésük a politikával addig fajult, hogy a silány termék/eltartandó vízfej együttese halálosnak bizonyult. Nem kell sokat kotornia senkinek az emlékezetében, számos példa van. Közös pont mindben, hogy végső soron a termék, a gyártott autó bizonyult a legsúlyosabb pontnak a hanyatlásban, hiszen nem lehet tartósan hülyének nézni a vevőt.

Az európai ipar esetében ez azért nem így történt, ez az újdonság. Itt a termék, az autó, mint műszaki teljesítmény, minden időnkénti minőségi ingadozásával együtt kiemelkedő, világszínvonalú volt mindig, és most is az. Kína azonban olyat tett, amit minden értelemben el kell ismerni. Olyat vitt végbe, amit csak nagyon pontos tervezéssel, nagyon sok szereplő összehangolt működésével és nagyon sok pénz elköltésével lehet megoldani. Hosszú idő alatt.

Benevezett egy játékba, amiről hamar megértette, hogy nem fog tudni komoly szereplővé avanzsálni, csak rettenetesen sok idő múlva, és számolatlan pénz elköltése mellett.

Okosabb volt nem csupán a játékszabályokat, hanem az egész játékot újra definiálnia. A magas bekerülési korláttal járó belsőégésű technológiát, a mérnöki csúcsteljesítményt, ami első sorban mechanikai diszciplína, egy kémia jellegű tudásra cserélte, amihez a nyersanyagokat az ELŐTT biztosította magának, hogy elkezdődött volna a játék. Altatta a nyugatot. A nyugat meg el is aludt. Túl könnyen jött túl régóta a lóvé Kínából.”
 

 

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!
az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 20 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
5m007h 0p3ra70r
2024. november 05. 17:46
»Ehetős Odó 2024. november 05. 16:34 A vereség legfőbb tényezője az idióta európai szabályozás« A vereség legfőbb tényezői: 1. 2019-ben a Merkel kormány 2x100milliárd eurót különített ell az elektromobilitáció támogatására 1x személy, 1x teher járművekre. Ennek az összegnek az utolsó centje 2022 augusztusában már Ukrajnában volt. 2. Az elmúlt években a 3 nagy autómárka (BMW, Mercedes, VW) vezetői többször felszólították Scholzot, hogy nem jó az irány. Scholz meg leszarta és inkább bátorította az EU apparátust, hogy a szakadék felé kormányozzanak. 3. Következményesen Európa többéves recesszióba süllyedt. Mielőtt azt gondolnánk, ezt nem az USA tervezte így. Nem is Putyin tervezte így. Ezt Európa tervezte így annaknkapcsán, hogy Oroszország létrehozott egy helyzetet, ami kapcsán az USA jó érzékkel fogta meg és tömte az EU szájába a lófaszt. Az meg vigyorogva nyelte, nyelte, csak nyelte.. És teóriát gyártott, hogy ez miért finom és kívánatos. Kína eközben tette amit bármikor korábban.
5m007h 0p3ra70r
2024. november 05. 16:55 Szerkesztve
»recipdoki 2024. november 05. 15:38 • Szerkesztve Ki ez az alulművelt kretén ?<< Nem csak alulművelt vagy, hanem még hazudsz is. >>Kivonul Európából a kínai akkumulátorgyártó óriás, a Svolt Csalódtak. Mégsem épít akkumulátorgyárakat Németországban a kínai SVOLT. « Hazudozás helyett egy mondatban leírhattad volna munkásőrszopadéK, hogy NÉMETORSZÁGBAN CSALÓDTAK. Ha meg nem épített gyárat, akkor nem befektetéseit hagyja itt, hanem az üzleti környezetet. Azaz nem kivonul, mert be sem vonult..hööhö.. A KNDK apparátusa ugyanis felszólította a kínai befektetőket, hogy függesszék fel a további beruházásokat azokban az államokban, amelyek barátságtalanul megszavazták a vámokat és irányítsák át a további befektetéseiket azokba az államokba, amelyek nem szavazták meg. Ennek megfelelően a BYD éppen azon dolgozik, hogy az európai központját Hollandiából Magyarországra költözteti. Te meg kínodban visítva hazudozol, és még egy szaftos fideszezést is belekevertél európa nyomorába..hööhö..
Ehetős Odó
2024. november 05. 16:34
A vereség legfőbb tényezője az idióta európai szabályozás az agyhalott környezetvédelmi normákkal. Erre ez a zöld elmebetegek által irányított német kormány még rá is tett egy lapáttal. A kínaiak egyszerűen okosabbak voltak.
Karvaly
2024. november 05. 16:19
Várkonyi szerintem téved ott, hogy a kínaiak valami hihetetlen hosszútávú tervezéssel érte el a jelenlegi pozícióját, ők már akkor úgy építkeztek, szerezték meg a nyersanyagpiacokat, hogy abból egyszer globális autógyártás csúcsára kerülhessenek. A kínai elektromos autók gyártása 2021-től indult be igazán - miközben a BMW, PSA mind azzal jön, hogy ők már 2012-ben gyártottak elektromos autókat. (ahogy az elektromos autók gyártását is csak pár éve kezelik kiemelt témaként, előtte a lakásépítés volt a központi téma) Ahogy én látom, a kínaiaknál egyszerűen minden megvolt, ami kellett az elektromos autókhoz, (többek között az is, hogy nem volt érdemi benzines autógyártásuk, de ott volt mellette az is, hogy a nagyvárosaik szennyezettsége miatt egyszerűen hatalmas igényük volt _bármilyen_ alternatívára) Európában meg minden megvolt, ami ahhoz kellett, hogy _ne_ legyen versenyképes az elektromos autók gyártása: védett piac, hatalmas belépési küszöbbel, ahol csak pár gyártó van - verseny alig.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!