De visszatérve a brazilokra: a Sepultura a 2020-as Quadra album után most búcsúztatja az elmúlt évtizedeket, és a turné november 17-én Budapestre ért el, ahol több zenekarral együtt zúzták le a Barba Negra klubot. Aki pedig nem bírta kivárni, hogy vajon milyen dalokkal készült a banda, az jó előre tisztában lehetett vele, hogy ez a koncert a nosztalgiáról és a klasszikusokról szól.
Előételnek egy kis floridai halálmetál?
Egy csomó mindent írhatnék az esti koncertről, a metalcore Jesus Piece-ről és a női énekeses Jinjer zenekarról, amelynek zenéje talán inkább a fiatalabbakat célozta meg és azokat, akik soha nem hallottak Messhugah-t. De őszintén, egyik sem fogott vagy mozgatott meg annyira, hogy bárki idejét raboljam vele. Jók voltak a maguk műfajában, biztosan megvan a rajongói bázisuk is, de előbbi nekem sótlan volt, utóbbi pedig meglehetősen elütött attól a zenei világtól, ami miatt mentem.
Mert a Sepultura ereje pont a nyers és elemi energiában rejlik, ami a korai albumokon volt jelen, és amit egy banda hozott még hiba nélkül a koncerten.
Mégpedig a floridai Obituary, amelynek soha nem voltam nagy rajongója, noha természetesen az 1994-es Don’t Care-rel és a World Demise albummal én is felfigyeltem rájuk akkoriban – csak valahogy nem alakult ki közöttünk az a bizonyos rezgés-zizegés. Akkor. Most ugyanis a szintén 40 éves (bár közben egy időre feloszlott) zenekar olyan feszes riffekkel és energiával tarolt, hogy azt nem lehetett mozgás vagy headbangelés nélkül megállni.