Kiadta a figyelmeztetést a MÁV: az egyik legnépszerűbb vonalon változik a vonatok közlekedése
Vágányszabályozás miatt akár 30 perces késés is várható.
Rendkívül szigorú szabályok vonatkoznak a dolgozókra.
Nyitókép: MTI/Varga György
A mozdonyvezető kiszállt a járműből, mert lejárt a munkaideje – írta meg az Index az egyik olvasójára hivatkozva, ám a MÁV azonnal cáfolta az olvasói beszámolót.
A lap még napközben arról írt, hogy Bicskénél megállt az egyik gyorsvonat. Egy olvasói levél szerint az utazók egyre türelmetlenebbek voltak, majd kiderült, hogy nem technikai oka van a késlekedésnek. A kalauz arról tájékoztatta az utasokat, hogy „Bicskénél kiszállt a mozdonyvezető, mert lejárt a munkaideje.”
A MÁV azonban tiszta vizet öntött a pohárba. Mint írják
Mozdonyvezető kollégánk nem azért nem vitte tovább a járatot, mert a műszakja lejártával arra nem volt hajlandó, hanem mert a 10 óra vezetési idejét meghaladta volna.
„A rendkívül szigorú szabályok miatt erre nem volt lehetősége. Az őt váltó kolléga biztosításáról a vasúttársaság a lehető leggyorsabban igyekezett gondoskodni, a második mozdonyvezető eljutását azonban érdemben hátráltatta a korábbi – Tatabánya térségében történt – gázolásos baleset, illetve az annak következtében blokkolt, lelassult vasúti közlekedés.”
Ezt is ajánljuk a témában
Vágányszabályozás miatt akár 30 perces késés is várható.
Majd közleményükben hozzáteszik:
„Határozottan cáfoljuk ugyanakkor azt az értesülést, hogy kollégánk elhagyta volna a szerelvényt: a szolgálatát meghosszabbítva is a járművön maradt és áram alatt tartotta azt, vagyis a kocsikban mindvégig volt világítás, fűtés és működtek az ajtót, az első mozdonyvezető tehát a járművet biztosítva várta be a váltótársát.”
Ezt is ajánljuk a témában
Hegyi Zsolt a Lázár-Vitézy-csörtére is reagált.