Kiderült: Karácsony Gergelyék ezeken az útszakaszokon csökkentették a sebességhatárt

2024. október 30. 16:21

A Fővárosi Közgyűlés által korábban elfogadott Közlekedésbiztonsági Stratégia alapján újabb és újabb változtatások érik Budapestet – ezúttal a sebességhatárok csökkentek. Cél a biztonságos közlekedés.

2024. október 30. 16:21

Nyitókép: BKK

„Újabb helyszíneken válik biztonságosabbá a közlekedés – folytatódik a Közlekedésbiztonsági Stratégia megvalósítása” címmel maga a BKK tette közzé a honlapján, hogy valóban komolyan veszik a korábbi határozat alapján életbe lépett stratégiai szervezést, ennek hála a főváros több kimondottan forgalmas szakaszán csökken a megengedett sebességhatár.

…ha egy gépjárművezető 30 helyett 50 km/órás sebességgel üti el a védtelen, gyalogosan közlekedő embert, közel 400 százalékkal magasabb az esélye annak, hogy az halálos sérülést szenved. Egy lakóutcában 30 helyett 50-nel menni arányosan olyan, mint az Árpád hídon 70 helyett 120-szal haladni. Már a kis mértékű sebességtúllépés is emberi életekbe kerülhet.”

– áll a közlekedési vállalat honlapján.

Ezt is ajánljuk a témában

A társaság internetes oldalán azt is elolvashatjuk, hogy a Közlekedésbiztonsági Stratégiában is szereplő sebességcsökkentési intézkedések megvalósítását a BKK és a Budapest Közút vállalta magára. A tervek kidolgozásában jelentős segítségnek bizonyult a társaság által kifejlesztett, adat- és mesterséges intelligencia-alapú prediktív modell. Segítségével 5 év adatainak értékelése mellett sikerült megbizonyosodni arról, hogy a biztonságos közlekedés érdekében mely területeken lehet szükség változásra.

Az új sebességcsökkentési tervekkel biztonságosabbá válik a hétköznapi közlekedés  (forrás: bkk.hu)

Az stratégiai intézkedések nem titkolt célja, hogy kevesebb baleset történjen az utakon, ezzel együtt tovább csökkenjen a budapesti súlyos és halálos sérülések száma. Így a biztonságos közlekedés érdekében több helyen is módosítják a megengedett legnagyobb sebességet. A helyszínek kijelölésekor a BKK szakemberei egyébiránt figyelembe vették, hogy az adott útszakaszokon az elmúlt években hány esetben történtek olyan incidensek, amelyek alacsonyabb sebességnél megelőzhetők lettek volna.

Az új módosítások alapján az alábbi helyszíneken változnak a sebességhatárok, avagy így csökken a megengedett legnagyobb sebesség:

- az Andrássy út Oktogon és Bajcsy-Zsilinszky út közötti szakaszán a korábbi 50 km/óráról 40 km/órára;
- a Bécsi út Vörösvári út és Reménység utca közötti szakaszán 60 km/óráról 50 km/órára;
- a Váci út Róbert Károly körút és Dózsa út közötti szakaszán 70 km/óráról 50 km/órára;

A további helyszínekkel kapcsolatban a BKK egyeztetést kezdeményez az érintett kerületekkel.

Az új sebességhatárok bevezetése a gyalog, kerékpárral vagy egyéb mikromobilitási eszközzel közlekedők biztonságát is szem előtt tartja, emellett a szakemberek a változtatásokat követően kiemelt figyelmet fordítanak az érintett útszakaszokon bevezetett intézkedések hatásaira. Ez azt jelenti, hogy folyamatosan mérik az ott közlekedők sebességét, monitorozzák a forgalmat. Mint a BKK honlapján leírtakból kiderül, az Attila út Mikó utca és Alagút utca közötti szakaszára vonatkozó vizsgálatok jelenleg is zajlanak. Ezen a területen október elején vezettek be hasonló intézkedéseket.

Ezt is ajánljuk a témában

 

Összesen 45 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
paperfellow
2024. október 31. 06:28
Karácsony be is vallotta, hogy neki minden évben el kell menni külföldre, ahol megmondják neki, hogyan kell vezetni egy liberális várost.
palicsi-2
2024. október 31. 05:02
Szerintem a dugóban várakozóktól parkolási díjjat kell szedni! (Vagy inkább ne adjak ötleteket, ezeknek a debil "szakértőknek"?)
palicsi-2
2024. október 31. 04:58
Ezek, ehhez is hülyék! Aki az eddigi megengedett 50 helyett 90-el suhant végig, most a 40 helyett "csak" 80-al fog menni?
nemecsek-3
2024. október 31. 04:19 Szerkesztve
A közlekedés biztonsága, a környezetvédelem, a globális felmelegedés, méhlegeltetés témában minél nagyobb hülye valaki annál nagyobb szakértő. Így van ez Karácsonyéknál. "Egy lakóutcában 30 helyett 50-nel menni arányosan olyan, mint az Árpád hídon 70 helyett 120-szal haladni." Na ezt az egetverő baromságot meg aki leírta ás ráadásul azt hiszi, hogy kurva ütőset írt okosságból ....szóval akit egy lakóutcában harminccal ütnek el az pont olyan mint az Árpád hídon hetvennel és az sem rohadtul ugyanaz, ha 50-el rongyol bele valaki az előtte levő 30-ba, vagy 120-al a 70-be
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!