Nem lesz kegyelem a gyorshajtóknak: 1700 új kamerával vadásznak majd a szabálytalankodókra

2024. január 04. 11:34

Egyenes úton, akár 600 méteres távolságból is képesek lesznek bemérni a száguldozókat, sőt azt is észreveszik, ha valaki vezetés közben telefonál, vagy nincs bekötve.

2024. január 04. 11:34

Megkezdték a horvát utakon azoknak az új sebességmérő kameráknak a telepítését, amelyek az idei évtől jókora változást hoznak az ország közúti közlekedésében. A modern, két irányban is mérő traffik nemcsak a sebességet figyelik majd, hanem a többi szabálysértést is – írja a Világgazdaság.

Egyenes úton, akár 600 méteres távolságból is képesek lesznek bemérni a száguldozókat, sőt azt is észreveszik, ha valaki vezetés közben telefonál, vagy nincs bekötve. A fejlesztők még a rendszámukat eltakaró motorosokra is gondoltak. A kamerák ugyanis, ha ilyet észlelnek, azonnal értesítik a legközelebbi járőrt, aki ezután leállítja a motorost.

Az országszerte 1700 kamerából álló rendszer egységeinek egy részét az autópályákon található alagutakban és azok környékén szerelik fel,

mivel a gyorshajtás ott a legveszélyesebb. Külön érdekesség, hogy a mérőműszereket időnként át fogják helyezni, így az autósok sosem tudhatják biztosan, hogy mely szakaszon van épp a kamera.  

A büntetést még külföldre is kiküldik, ha pedig a vétkes nem fizet, akkor egy uniós megállapodás értelmében az illetékes ország hatóságai hajtják be a bírságot.

A bírságokról

A horvát hatóságok meglehetősen szigorúan büntetik a szabálytalankodó autósokat. A sebességhatár enyhe, legfeljebb 15 százalékos túllépéséért 30 eurós bírság jár, de a sofőröknek ugyanennyit kell fizetniük akkor is, ha nincsenek bekötve.

Vezetés közbeni telefonálásért már 100 eurós bírság jár, ahogy a megengedett sebesség 25  százalékkal való meghaladásáért is.

Aki ennél is gyorsabban megy, az pedig 300 eurós csekkre számíthat. Ha rendőr állítja le az autóst, és több súlyos szabálysértést, esetleg komoly ittasságot is megállapít, akkor a kiszabható bírság összege akár a 4000 eurót is elérheti.

***

Ezt is ajánljuk a témában

Nyitókép: DAVID YOUNG / DPA / DPA PICTURE-ALLIANCE VIA AFP

Összesen 48 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
pablofinucci
2024. január 25. 18:17
A fene nagy balesetbiztonság jegyében, Európa szerte, szinte csak a gyorshajtást büntetik - itthon is -, mert szinte csak ezt lehet abszolút módon lemérni. (Mondom szinte). De miért is gyilkos mindenki, aki gyorsan hajt? És ha holnaptól német mintára eltörlik a sebességhatárt az autópályán, akkor mi lesz?? Persze, lehet itt azzal érvelni, hogy de hát ez a Mercis paraszt 137-tel ment 50-es táblánál.. igen, de ha jól megnézitek azt a fotót, akkor az látszik rajta, hogy hosszú, egyenes és nagyon széles útszakaszról van szó, ahol nem nagyon vannak lakóházak a környéken, így nehéz bárkit is veszélyeztetni. Azt kell megérteni, hogy attól hogy valaki gyorsan vezet, még nem biztos, hogy nem is figyel a többiekre. Illetve azt, hogy az aki mindenhol betartja a sebességhatárt, többnyire egyáltalán nem tartja be a jobbra tartási kötelezettséget, vagy a követési távolságot.. és akkor is van baleset, ha éppen senki nem hajtott "gyorsan". A figyelmetlenség a kulcsszó, nem a gyorshajtás..
gebsi1
2024. január 06. 20:48
Lóvét sarcolni, de bármi áron! Irány minél mélyebbre az emberi hülyeség mocsarába.
coyote-0
2024. január 05. 17:56
És majd mind a 60-as táblákhoz áll le vadászni a szerencsétlen figyelmetlen vezetőkre, véletlenül se az autópályákra a 200-zal száguldó ámokfutókat lekapcsolni.
MandariNER
2024. január 04. 18:56
Huh, már megijedtem hogy itt lesz! Szerencsére itt marad az a töketlenség, hogy a meglévő kamerákkal sem mérnek. A sebességmérésig sem jutnak el, nemhogy két kapu közötti átlagsebesség számításig. Látjátok annak is van előnye, ha az ország legbutább gázszerelője nyeri évtizedekre a koncessziós közútkezelést és csak a lopás a lényeg, és esély sincs fentről érkező fejlesztő ötletekre.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!