Ezért buknak meg leggyakrabban a tanulóvezetők

2024. október 31. 08:26

A KRESZ-vizsgán tavaly a vizsgázók 44 százaléka nem ment át, míg a forgalmi vizsgán ez az arány 54 százalék.

2024. október 31. 08:26
null

Nyitókép: Róka Dániel / Bizományosi / MTVA

Magyarországon egyre nagyobb kihívást jelent a jogosítvány megszerzése, különösen a KRESZ és a forgalmi vizsgákon való magas bukási arányok miatt. A KRESZ-vizsgán tavaly a vizsgázók 44 százaléka nem ment át, míg a forgalmi vizsgán ez az arány 54 százalékra emelkedett. Ennek oka részben a generációs különbségekben és a megváltozott közlekedési kultúrában keresendő – írta meg a vezess.hu.

A vezetői engedély megszerzésének költségei jelentősen növekedtek az elmúlt években, mivel a gyakorlati órák ára 10-12 ezer forintra emelkedett.

Ez a kötelező óraszám mellett is akár 500 ezer forint költséget eredményezhet, amely még több sikertelen vizsga esetén is tovább nőhet. A szakoktatók szerint a gyakorlati vizsgákon a leggyakoribb bukási okok között a balesetveszélyes manőverek, az elsőbbségadás elmulasztása és a közlekedési szabályok figyelmen kívül hagyása szerepel.

A legfőbb bukási okok forgalmi vizsgán:

  • Balesetveszélyes manővere miatt a szakoktatónak be kell avatkoznia
  • Elsőbbségadási kötelezettségének nem tesz eleget
  • Irányjelzést vagy a körültekintést elmulasztja
  • Közlekedési szabályt sért
  • A besorolást, sávváltoztatást szabálytalanul, figyelmetlenül hajtja végre
  • Nem a közúti jelzéseknek megfelelően közlekedik
  • Nem ismeri fel a közlekedési helyzetet
  • Egyenrangú útkereszteződésbe úgy hajt be, hogy elsőbbségadási kötelezettségének nem tudna eleget tenni
  • Gyorshajtást, relatív gyorshajtást követ el
  • A menetirány szerinti bal oldalt indokolatlanul vagy szabálytalanul veszi igénybe

A sikeres vizsgák arányának növelése érdekében szakértők több gyakorlati órát javasolnak, azonban ez tovább növelné a jogosítvány megszerzésének anyagi terhét, amelyet sokan nem engedhetnek meg maguknak.

***

Ezt is ajánljuk a témában

 

Összesen 71 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Akitlosz
2024. november 01. 03:39
Ha akármilyen oktatás után túl magas a bukási arány, akkor talán az oktatásban van a hiba. Pár buta vagy lusta minden osztályban akadhat, na de több mint a fele minden osztályban? Ez kizárt.
Akitlosz
2024. november 01. 03:33
"A sikeres vizsgák arányának növelése érdekében szakértők több gyakorlati órát javasolnak, azonban ez tovább növelné a jogosítvány megszerzésének anyagi terhét" Az eddigit sem használják ki. Az oktatók nagyon kreatívak, hogy a kifizetett órákon minél kevesebbet menjen az autó, minél kevesebb üzemanyag fogyjon.
Akitlosz
2024. november 01. 03:28
"A szakoktatók szerint a gyakorlati vizsgákon a leggyakoribb bukási okok között a balesetveszélyes manőverek, az elsőbbségadás elmulasztása és a közlekedési szabályok figyelmen kívül hagyása szerepel." Papíron. A valóságban az a bukási ok, hogy az még csak az első próbálkozása a vizsgázónak és még akarnak tőle pénzt elszedni.. Ezt meg mégsem írhatják be bukási oknak.
Akitlosz
2024. november 01. 03:25
Nem ezért, hanem azért, mert a vizsgáztatóknak kell a pénz. Több vizsga = több pénz. Van olyan, aki elsőre átment vesztegetés nélkül?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!