Budapesten négy parkolási (hivatalos nevén várakozási) övezet található, ezeket A, B, C és D betűvel jelölik. Az egyes zónákban eltérnek az óránkénti parkolási (hivatalos nevén várakozási) díjak, a díjköteles parkolási időszakok és a díjköteles parkolás megengedett leghosszabb időtartama is.
A legolcsóbb a 200 forintos ár, a legdrágább pedig 600 forint. Hétvégente ingyenes a parkolás, de munkanapokon a belvárosban például reggel 8-tól este 10-ig kell fizetni.
A tetejében ahány kerület, annyi parkolási cég. A városrészek több mint a felében működik fizetős parkolási rendszer, amely már együttesen nagyjából 120 ezer parkolóhelyet üzemeltet. Hiába tűnik úgy, hogy a feladat minden kerületben ugyanaz, a parkolási cégek mégis nagyon eltérő pénzügi eredményeket mutatnak, ki tudja miért.
Milyen legyen az új budapesti parkolási rendszer?
Régi és visszatérő javaslat, hogy az egész fővárosban egységes parkolási rendszert kell kialakítani, ami nem ad teret a visszaéléseknek. Vitézy Dávid ennél is tovább ment, amikor azt tűzte célul, hogy a BKK felügyelete alá helyezzük a parkolást, ami szerinte a kerületi önkormányzatok számára is magasabb bevételt jelentene.