Rendkívüli bejelentést tett a MÁV a Keleti pályaudvar forgalmáról – utasok tízezreit érinti

2024. augusztus 27. 05:43

Mutatjuk a legújabb információkat.

2024. augusztus 27. 05:43

Nyitókép: DESCAMPS Simon / hemis.fr / Hemis via AFP

Először a hatvani, miskolci, valamint az újszászi, szolnoki, illetve békéscsabai vonalon térhet vissza a vonatforgalom a teljes vonalára – tudatta a Mávinform a Keleti pályaudvar közlekedési rendjével kapcsolatban kedden hajnalban az MTI-vel.

Hozzátették ugyanakkor: a pécsi és a győri, hegyeshalmi vonal belföldi és nemzetközi távolsági vonatai reggel még Budapest-Kelenföld állomásra érkeznek és onnan is indulnak, várhatóan 9 óráig.  

Megerősítették: 

kedd hajnalban és reggel fokozatosan tudja fogadni és indítani a vonatokat a Keleti pályaudvar az érintett vonalakon. 

Továbbra is számítani kell azonban arra, hogy egyes vonatok más budapesti állomásokra érkeznek és onnan indulnak a Keleti helyett.   

A hajnali és reggeli időszakban – a hétfőivel azonosan – a BKK érintett járatain még elfogadják a vasúti jegyeket. A vasúttársaság kedd reggel még a hétfői pótlás szerint közlekedteti a pótlóbuszokat a Keleti pályaudvar (Kerepesi úti buszvégállomás) – Kőbánya felső (Albertirsai út) – Rákos vasútállomás szakaszon.

 A buszok folyamatosan indulnak 

– írták.   

A Keleti pályaudvar előtt vasárnap este kisiklott a Claudiopolis nevű, Kolozsvárról közlekedő InterCity vonat öt személykocsija. A balesetben senki nem sérült meg, de azóta jelentős fennakadások vannak a vasúti közlekedésben.

Ezt is ajánljuk a témában

(MTI)

Összesen 80 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
vanced
2024. augusztus 27. 09:44
Azért nem.közlekednek a vonatok, mert háború van! Nem értitek?
nemecsek-3
2024. augusztus 27. 09:29
Csak azért raktam ide, mert ecce homo liberálkomcsi !nemecsek-3Józsi6 2024. augusztus 27. 08:52 Józsikám!! Ingyen utazol az egész országban. Mi a francot akarsz. A jeggyel utazó álljon? Nem kellene, hogy még kávét is felszolgáljanak? Virtigli komcsi tempó és pusztuljon a zorbán mert nem kapsz külön vagont az IC-n? Nem kell IC- vel menni ha ülni akarsz, senki nem mondta, hogy neked ez is jár. Van normál járat mindenhová vagy vigyél sámlit. Pusztuljon Orbán mert nincs ingyentaxi.
zsuzsa-963
2024. augusztus 27. 09:28
Nem nehéz belátni, hogy a vasútvonalak Budapesten futnak össze. A Dunán levő ma is használatban levő 3 belföldi vasúti hídból kettő Budapesten található. Ennek következtében a legforgalmasabb vasúti szakaszok Budapesten találhatók, ezen szakaszok igen rossz állapota az ország egész vasúti közlekedésére kihat. Nyilvánvaló, hogy a nagyobb forgalom nagyobb igénybevételt, kopást okoz, ami ezen szakaszok karbantartásánál hatványozottan jelentkezik. A Kőbánya-Kispestről ill. Kelet-Magyarországról Balaton felé menő vonatok Ferencvárosban - az ország legforgalmasabb vasútállomásán - olyan váltókon halad át, ahol 10 km/h a megengedett sebesség, de ez vonatkozik a Cegléd, Szeged, Debrecen, Nyíregyháza felé menő tehervonatokra is. az Elmúlt évtized során EU-s pénzből csak Budapesten kívüli szakaszokat újítottak fel. Lázár leállította Ferencváros, Kőbánya-Felső, Rákos, rákosrendező és a fejpályaudvarok rekonstrukcióját. A fejpályaudvarok felújításának hiányát leginkább a vidék szenvedi meg.
zsuzsa-963
2024. augusztus 27. 09:26
Nem nehéz belátni, hogy a vasútvonalak Budapesten futnak össze. A Dunán levő ma is használatban levő 3 belföldi vasúti hídból kettő Budapesten található. Ennek következtében a legforgalmasabb vasúti szakaszok Budapesten találhatók, ezen szakaszok igen rossz állapota az ország egész vasúti közlekedésére kihat. Nyilvánvaló, hogy a nagyobb forgalom nagyobb igénybevételt, kopást okoz, ami ezen szakaszok karbantartásánál hatványozottan jelentkezik. A Kőbánya-Kispestről ill. Kelet-Magyarországról Balaton felé menő vonatok Ferencvárosban - az ország legforgalmasabb vasútállomásán - olyan váltókon halad át, ahol 10 km/h a megengedett sebesség, de ez vonatkozik a Cegléd, Szeged, Debrecen, Nyíregyháza felé menő tehervonatokra is. az Elmúlt évtized során EU-s pénzből csak Budapesten kívüli szakaszokat újítottak fel. Lázár leállította Ferencváros, Kőbánya-Felső, Rákos, rákosrendező és a fejpályaudvarok rekonstrukcióját. A fejpályaudvarok felújításának következményeit leginkább a vidék szenvedi.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!