„Gergő, ne már egy fideszest rakj oda” – Baranyi Krisztina Karácsony Gergelynek
Ferencváros polgármestere és fővárosi önkormányzati képviselő nem szeretne fideszes főpolgármester-helyettest, ezért beleállt Vitézy Dávidba.
Közben a BKK tájékoztatása szerint „nappal a főváros 4631 megállójába és 2300 útnak induló járművére mindössze öt, éjszaka pedig három egységet lehet egy időben kivezényelni! Mindeközben a BKK saját adatai szerint egy átlagos napon 3,3 millió utazást bonyolít le.”
Nyitóképen: Karácsony Gergely kiszáll az autóból. Fotó: Képkocka /Videó
„Vitézy Dávid korábbi főpolgármester-jelölt továbbra is kiáll a BKK-rendészet szükségesség mellett, míg a Karácsony Gergely vezette főváros és a BKK továbbra is elzárkózik a tervtől” – emlékeztet szerdai cikkében a Magyar Nemzet.
A portál azt szerette volna megtudni a BKK-tól, hogyan garantálják a közösségi közlekedésen utazók biztonságát. Megkérdezték például, hogy a járművek hány százaléka van bekamerázva, milyen szabályok szerint kell testkamerát viselnie a szolgálatban lévő jegyellenőröknek, de azt is, hogy a BKK-rendészet hiányában hány személyt foglalkoztat a szolgáltató, akik a rend fenntartásáért felelnek.
A BKK a lap szerint „válaszában kiemelte, a jelenlegi járműállomány hetven százaléka bekamerázott az új járművek beszerzésének köszönhetően, és minden további új beszerzésnél feltétel a kamera megléte, így a BKK az új járművek érkezésével folyamatosan növeli a fedélzeti kamerával rendelkező járművek arányát.”
Azonban – mint a lap rámutat – „számos olyan vonal van a fővárosban, amelyen továbbra is kizárólag a régi, be nem kamerázott villamosok közlekednek. Ilyen többek között a belvárosban közlekedő 47-49-es és a 2-es villamosok vonala is”.
A BKK azonban egy közvélemény-kutatással igyeezett bizonyítani a Magyar Nemzet kérdéseire, hogy továbbra is minden a legnagyobb rendben van a közösségi közlekedésen.
A 2023-ra vonatkozó, háromezer fő megkérdezésével végzett reprezentatív kutatás szerint az ügyfelek kilencven százaléka elégedett vagy nagyon elégedett a biztonsággal a közösségi közlekedés vonatkozásában
– közölte a lapnak írt válaszában a BKK, hozzátéve, hogy információik szerint a válaszadók leginkább a járműveken elhelyezett kameráktól érzik magukat biztonságban, a biztonsági őrök jelenléte 32 százalékukat nyugtatja meg, míg a veszélyt jelző gomb megnyomásának lehetősége harminc százalék számára fontos.
Azt azonban a portál szerint „nem közölték, hogy a kamerák a fent említettek szerint a járművek harminc százalékában továbbra sincsenek telepítve, biztonsági őröket pedig csak elvétve lehet találni a közlekedési eszközökön.”
„A testkamerák bevezetését és az első ajtós felszállási rend kiterjesztését többen szeretnék, mint a vészjelző gomb bevezetését a BudapestGO applikációban” – idézi a Magyar Nemzet a BKK válaszát, amely mintegy a Vitézy Dávid kampányban tett javaslatára reagál, miszerint nyugati mintára a BudapestGO applikációt egy segélyhívó gombbal is el kellene látni.
A testkamerák viselését illetően a BKK válaszából kiderült: a jegyellenőrök jelenleg még nem viselnek testkamerát,
társaságunk azonban ilyen eszközök beszerzésén is dolgozik a jegyellenőrök és a BKK Biztonsági Szolgálat munkatársai részére
– idézi a BKK-t a lap.
Érdekesség a teskamerkák kapcsán, hogy azokat a közlekedésszervező már 2021-ben teszteltette a jegyellenőrökkel. „Akkor a BKK azt állította, céljuk, hogy az eszközzel elejét vegyék az ellenőröket érő sorozatos támadásoknak. Azonban úgy tűnik, hogy több mint három év sem volt elegendő a szervezetnek ahhoz, hogy rendszeresítse ezeket az eszközöket” – teszi hozzá a Magyar Nemzet.
A BKK Biztonsági Szolgálatával, illetve annak létszámával kapcsolatban a BKK közölte:
Jelenleg öt vagyonőri akciócsoport-egység van szolgálatban minden nap 6.00 és 22.00 között, valamint három egység 22.00 és 6.00 között.
Mint a lap rámutat: „ez a számokban azt jelenti, hogy nappal a főváros 4631 megállójába és 2300 útnak induló járművére mindössze öt, éjszaka pedig három egységet lehet egy időben kivezényelni! Mindeközben a BKK saját adatai szerint egy átlagos napon 3,3 millió utazást bonyolít le.”