Magyarország újra versenyben, ezúttal a csehekkel és a spanyolokkal vetélkedünk

2024. július 22. 17:46

A világ egyik legnagyobb elektromosautó-gyártó és -értékesítő vállalata, a kínai SAIC szeptember 30-ig dönt azzal kapcsolatban, hol építi fel első európai üzemét. Kínai sajtóhírek alapján Magyarország is szerepel a potenciális helyszínek között.

2024. július 22. 17:46

Nyitókép: Elektromosautó-gyártósor Kínában (AFP)

 

Kínai sajtóorgánumok egybehangzóan azt állítják, Magyarország is versenyben van abban a harcban, aminek tétje, hogy a kínai e-autó-gyártó SAIC-hez tartozó MG hol építse fel első európai üzemét. A lehetséges helyszínek között van Csehország és az eddig legesélyesebbnek látszó Spanyolország is – írja a Világgazdaság. 

A SAIC ezzel csatlakozna a világ legnagyobb elektromosautó-gyártójának számító, szintén kínai BYD-hez, amely, mint ismeretes, szintén nálunk, Szegeden építi meg első európai üzemét.

Ezt is ajánljuk a témában

A lap szerint az újabb kínai vállalat még szeptember 30. előtt közli a végső döntést, az első, már Európában készült autót pedig 2027 negyedik negyedévében tervezi legyártani. A cég képviselője egy bennfentes szerint jelenleg is tárgyalásokat folytat a spanyol ipari minisztériummal,

 de nem engedték el a magyar vagy a cseh helyszín gondolatát sem, 

különösen „az alacsonyabb munkaerőköltések miatt”, míg a spanyolok mellett szól az országnak az Egyesült Királysághoz – mint a SAIC legfontosabb itteni piacához – való közelsége és a kényelmesebb szállítási kapcsolataik.

A SAIC tavaly júliusban jelentette be, hogy európai gyártóbázist épít, az MG összesített európai értékesítése pedig 2023-ban több mint 230 ezer jármű volt. Az európai terveket az is ösztönözte, hogy a jövőben elkerülhessék az unió által a kínai elektromos járművekre, illetve a SAIC csoportra kivetett vámokat – ennek elkerülése érdekében is döntöttek róla, hogy inkább saját gyártóbázist hoznak létre a kontinensen.
 

Összesen 124 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Kerezs
2024. július 22. 19:01
Ezek a hülye bezzegcsehek...
benedek77
2024. július 22. 18:50
-Mennyi értékes magyar termőföldet fog kisajátítani a kormány ennek a gyárnak? -hány tízmillió/fő támogatást kap majd a cég migránsok foglalkoztatására? -Ezúttal sem tartatják be a környezetvédelmi (ha még van olyan) szabályokat, illetve ezúttal sem lesz semmilyen felelősségre vonás ezekben az ügyekben? -Meddig tervezi a kormány azt a sehova sem vezető, csak néhány ember zsebét tömő utat követni, hogy tudásalapú társadalom helyett, összeszerelő-üzemmé alakítja az egész országot? Utolsó kérdésem: -Ti jobbágyok tényleg ennyire hülyék vagytok, vagy csak simán hazaárulók?
zsocc44
2024. július 22. 18:22
Az elektromos autó olyan, mint a műtyúkszem! Ha nincs semmi gondod, akkor autózz 50-100 km többet a töltő miatt, majd ott várakozz szép nyugodtan! Ezt 200 km-ént ismételd meg! Legkevesebb 30, de inkább 50-60 perc a következő 200 km gondtalan suhanás 85-87,5 km/h-val! Klíma nincs! Fűtés csak óvatosan!
greg
2024. július 22. 18:11
Haj de jó lesz tudunk még alkalmazni 10-20ezer filippínót.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!