Nem lesz pardon, ha több órát késik a repülő
Visszatartó erejű bírságokat vár el a kormány a fogyasztóvédelemtől.
Amennyiben a fogyasztóvédelmi hatóságok szabálysértést állapítanak meg, akár több százmilliós bírságot is kiszabhatnak.
Nyitókép illusztráció. Fotó: MTI/Balogh Zoltán
A kormány a légiközlekedésben tapasztalható késések miatt azt várja el a légiközlekedés valamennyi szereplőjétől, beleértve a HungaroControlt is, hogy készítsenek akciótervet, minden információt folyamatosan biztosítsanak az utasoknak, a földi kiszolgálás pedig radikálisan gyorsítsa a folyamatokat – jelentette ki a hétfői Kormányinfón Gulyás Gergely az utóbbi hetekben tapasztalt repülőtéri botrányok kapcsán.
A Miniszterelnökséget vezető miniszter a tájékoztatón elmondta: a fogyasztóvédelmi hatóságot az elmúlt évek gyakorlatának megfelelően arra utasítja a kormány, hogy
a lehető legszigorúbban járjon el a jelentős késések esetén, és szabjon ki jelentős bírságokat.
Gulyás azt is hangsúlyozta, hogy a késések több mint 60 százaléka a légitársaságok hibájára vezethető vissza, ezekben az esetekben kulcsfontosságú, hogy „a fogyasztóvédelmi hatóság a légitársaságnak fájdalmas, komoly kárt okozó, visszatartó erejű, több tíz-, vagy százmilliós összegű bírságot szabjon ki”.
A miniszter szerint a nyári időszak és a növekvő utasszám mellett előfordulhatnak késések,
ez azonban nem ok arra, hogy ezek több órásak legyenek,
és különösen nem ok arra, hogy az utasok ne kapjanak meg minden információt, ami ahhoz szükséges, hogy el tudják dönteni, mit tesznek a repülő indulásáig.
Ezt is ajánljuk a témában
Visszatartó erejű bírságokat vár el a kormány a fogyasztóvédelemtől.
Nemrég Tuzson Bence igazságügyi miniszter is megszólalt az ügyben. Azt nyilatkozta,
nem fordulhat elő, hogy a szolgáltatók bizonyos esetekben az emberi minimumot sem képesek teljesíteni
és az utasokat érzéketlenül, szinte csomagként kezelik”.
A tárcavezető azzal folytatta, „a fogyasztóvédelmi vizsgálatokat végző kollégákat arra utasítottam, hogy a lehető legszigorúbban járjanak el az esetek kapcsán. Azok a családok, akik egész évben azért dolgoztak, hogy a félretett pénzükből nyaralni mehessenek, nem ezt érdemlik” – idézte a Magyar Nemzet.
Tuzson Bence azt is hangsúlyozta, „amennyiben a fogyasztóvédelmi hatóságok szabálysértést állapítanak meg, a bírság mértékét tekintve, a kis- és közepes cégnek nem minősülő vállalkozásokkal szemben – súlyos jogsértés esetén –
egymillió forinttól a vállalkozás nettó árbevételének öt százalékáig, de legfeljebb 650 millió forintig terjedő bírságot is kiszabhatnak”.
A Magyar Nemzet összeállításában emlékeztetett, hogy jelenleg összesen tizenhárom hatósági ellenőrzés van folyamatban öt légitársasággal szemben. Ezek az Eurowings, a Ryanair, a Sun Express, a Tailwind Airlines és a Wizz Air.
Az ellenőrzés során, annak részeként, a hatóság tájékoztatást és adatokat kér be a vizsgált késések és törlések kapcsán a légitársaságoktól. Ezen adatszolgáltatások jelenleg is folyamatban vannak – írta a lap.