Nyitókép: Nicolas Economou / NurPhoto / NurPhoto via AFP
Napi szinten lehet az elmúlt időszakban olvasni, hogy egy-egy légitársaságnak a járata mennyit késik. Míg korábban ritkaságszámba ment, ha egy járat 10-12 órával később indul az eleve meghirdetettnél, a nyár kezdete óta ez már szinte mindennapos. A szektor komoly kihívásokkal küzd, a korábbinál sokkal gyakrabban vannak rendkívül nagy zivatarok, amelyeket ki kell kerülnie a repülőknek, valamint ilyen időjárási körülmények között le sem szállhatnak, amely értelemszerűen felborítja a közlekedési rendet. A másik probléma a légiforgalmi-irányítók körében tapasztalható munkaerőhiány, amelyre több légitársaság is panaszkodik. Szakértők kiemelték, hogy Európában jelenleg rendszerszinten vannak kihívások, ugyanis a nyári szezon kezdetével fokozott forgalom van a kontinensünk légterében.
Csak egy pár példa az elmúlt hetekből: másfél napos késéssel hozta haza utasait a Wizz Air Szicíliából, hat órás késéssel vitte utasait a légitársaság Ciprusra, négy órát ültek a Wizz utasai a repülőgépen, hogy elinduljanak Valenciába, másfél nap kellett ahhoz, hogy a Wizz Air hazahozza utasait Milánóból, húsz órát vártak a Ryanair utasai, hogy elinduljanak Barcelonából, végül, de nem utolsó sorban a török SunExpress 12 órán át váratta utasait a terminálon belül.
A legnagyobb felháborodást a német fapados Eurowings okozta, amelyik Stuttgartba vitt volna az Európa-bajnokság mérkőzésére magyar szurkolókat, ám mivel a gép egy jókora késéssel tudott csak elindulni, a drukkerek lekésték a Magyarország-Skócia mérkőzést. A gép csak akkor érkezett meg Stuttgartba, amikor a meccs már javában zajlott, 52 utas inkább leszállt a gépről, hogy máshol nézzék meg a meccset.