Az ír fapados felszólította az Eurocontrol főigazgatóját, hogy adjon magyarázatot az európai légiforgalmi irányító központokban újra és újra fennálló létszámhiányra, valamint a maastrichti központban bekövetkezett rendszerhibára. A dublini székhelyű társaság azon az állásponton van, hogy bár az európai légiforgalmi irányítás díjai rekordszintre emelkedtek, de a személyzet és a szolgáltatások színvonala tovább csökkent.
A Wizz Air is hasonló közleményt adott ki, szerintük az utóbbi napok/hetek időjárási viszontagságai és résidő-problémái nagyban érintették a teljes európai légi közlekedést, és így a Wizz Air működését is.
Az időjárás megnehezítette a légiforgalmi irányító hatóságok és az Eurocontrol számára a légiforgalom kezelését az egész iparágban, amely jelentős késésekhez és járattörlésekhez vezetett Európa-szerte”
– közölte a társaság, mely szerint csak június 26-án több mint 450 ezer percnyi késés adódott össze az európai légtérben, ebből 360 ezer közvetlenül a viharos időjárás miatt következett be.
A Wizz Air járatai pedig az elmúlt négy hétben több mint 30 ezer percnyi résidő-késéssel többet szenvedtek el, mint a tavalyi azonos időszakában. Érdeklődtünk a hazai légiforgalmi-irányítást lebonyolító HungaroControl sajtóosztályánál, szerintük mik a jelenlegi késések elsődleges okai és azokon hogyan lehetne a leggyorsabban és legkönnyebben változtatni: a cég a Mandiner érdeklődésére elárulta, a kialakult helyzet a légi közlekedési iparág összes szereplőjét komplex kihívás elé állítja.