Fellélegezhetnek az ingázók: érkeznek a német dízelmozdonyok

2024. július 25. 16:48

Az is kiderült, hogy a vontatójárművek megbízhatósága jóval meghaladja a MÁV jelenlegi állományáét.

2024. július 25. 16:48

Nyitókép: Facebook

A MÁV-Volán-csoport egy svéd lízingcégtől bérel dízelmozdonyokat, az első német Henschel dízelmozdony még júliusban megérkezik, és az év végéig további 14 vontatójármű állhat forgalomba – közölte a MÁV Zrt. a vasúttársaság honlapján csütörtökön.

A tájékoztatás szerint a mozdonyok műszaki átalakítás és sikeres hatósági engedélyeztetési eljárás után várhatóan az ősszel állnak forgalomba,

elsősorban a nyugat-magyarországi nagy utasforgalmú vonalokon. A vasúttársaság a növekvő utazási igény és a járműhiány enyhítése érdekében tartósan bérelhető használt járművek üzembe állításán dolgozik. Tavaly ősz óta az Akiemtől bérelt Siemens EuroSprinter villamosmozdonyok után a német cég által gyártott használt járművekkel bővülhet a MÁV-Start és MÁV Rail Tours flottája – írták.

Nyomatékosították: a vontatójárművek jó műszaki állapotban vannak, megbízhatóságuk jóval meghaladja a MÁV jelenlegi állományáét,

kiemelkedő rendelkezésre állási mutatóval rendelkeznek. A Henschel TMe sorozatú dízelmozdonyokat korábban a Dán Állami Vasúttársaság (DSB) használta távolsági InterCity-forgalomban, onnan kerültek a Nordic Re-Finance állományába. A svéd céggel a MÁV-Volán-csoport leányvállalata, a MÁV Rail Tours Kft. köt szerződést.

(MTI)

***

Ezt is ajánljuk a témában

 

Összesen 156 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
2024. július 26. 08:12 Szerkesztve
Hát persze. Másutt kiszuperált olcsóság. Sokkal környezetbarátabb. mint a villamos vontatás. (Ward-Leonard hajtás, Kandó stb)
Phm045
2024. július 26. 06:45
Tipikus MÁV. Mindíg más levetett szarjait vásárolja. Gondolom a vízfej ezért is megkapja az extra prémiumot...........................
lbs0420
2024. július 25. 23:26
Ugyan miért "lélegezhetnének fel az ingázók"? Ez a különben kitűnő gép egy tipikusan ún. fővonali mozdony, amiről tudni való, hogy a MÁV fővonalai villamosítottak! Ez a gép pedig dízel-villamos mozdony, amire a felsővezeték alatt eleve nincsen szükség! A mellékvonalakra pedig túlzottak a paraméterei,a 2400kW-nális nagyobb teljesítmény, meg a 1765km/ó engedélyezett sebesség! Sokkal inkább szükséges lett volna az elöregedett Bz sorozatú mellékvonali könnyű motorkocsik felváltására!
citromosParizer
2024. július 25. 21:26
le kell építeni a Siemstől vásárlást, mert amit eljátszottak a turbinákkal, azok után nem lenne szabad profitot biztosítani neki, ahogy a hugyos cápát zabáló svédeknek sem. nem hiszem el, hogy tőlük lehet csak mozdonyt bérelni. tiszta szégyen
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!