Breaking: nevet változtat a Foodpanda!
Május 1-től használja új nevét az ország egyik legismertebb ételrendelő applikációja, tudta meg a Mandiner.
A legnagyobb értékű rendelést 520 ezer forint értékben egy elektronikai üzletből adták le eddig idén, míg az éttermi rekord egy közel 350 ezer forintos indiai étteremből való rendelés.
Nyitókép: Frank Hoermann / SVEN SIMON / SVEN SIMON / dpa Picture-Alliance via AFP
A fullasztó kánikulában, amely már bő egy hete uralja régiónk időjárását, nem meglepő, hogy sokaknak nincs kedve kimenni az utcára és elsétálni egy étterembe. Ilyenkor jön jól az éttermekből történő házhozszállítás, amelynek piaca alaposan felpörgött az elmúlt években, mióta megjelent Magyarországon a két legnagyobb piacvezető vállalat, amely szabályosan letarolta a piacot. A közös mindkét piacvezetőnél, a Foodoránál és a Woltnál is, hogy több száz forintot elkérhetnek egy-egy rendelésnél, ami felett még rendszerhasználati díjat is felszámolnak.
Megkérdeztük mindkét ételkiszállítással foglalkozó cég sajtóosztályát, mi miatt érzik úgy a vásárlók, hogy egyre drágább a házhozszállítás, milyen tételek miatt lehet azt érezni, hogy egyre többe kerül egy házhozszállított étel. A Wolt sajtóosztálya lapunknak elárulta, hogy havi több mint egymillió megrendelést teljesítenek immár összesen 80 magyarországi városban, a legnagyobb értékű rendelést 520 ezer forint értékben egy elektronikai/mobiltelefonos üzletből adták le eddig idén, míg az éttermi rekord egy közel 350 ezer forintos, indiai étteremből való rendelés.
Érdekesség, hogy éttermi rendelés csupán a toplista 5. helyén található, ezt megelőzi az elektronikai/mobiltelefonos, egy Wolt Marketes nagybevásárlás, egy észak-budapesti több százezer forint értékű alkoholrendelés és egy budai, majd’ 350 ezer forintos virágrendelés”
– közölték.
A vállalat sajtóosztálya lapunkkal tudatta, ezek mind azt támasztják alá, hogy a Wolt már közel sem kizárólag egy melegétel-kiszállító cég, „hanem egy bevásárlóközpont az emberek zsebében”. Mint írták, a rendelések száma stabilan növekszik, ami több okra vezethető vissza szerintük: egyrészt folyamatosan új funkciókat tesznek elérhetővé, legutóbb a dupla rendelést, amellyel a felhasználók egyetlen házhozszállítási díjért rendelhetnek egyszerre két különböző helyről, de bizonyos városokban már a készpénzes fizetést is bevezették.
Emellett földrajzilag is egyre nagyobb területet fedünk le: míg 2022-ben 30, 2023-ban 60, ma már 80 magyarországi településen érhető el a Wolt Budapesttől Vonyarcvashegyen keresztül Szarvasig”
– folytatták.
A Wolt nem ért egyet azzal, hogy drágulnának a kiszállított ételek, mint írták, az elmúlt hetekben egységesen csökkentették a kiszállítási díjaikat, így Budapesten már 399 forinttól elérhető a házhozszállítás.
Teljesen természetes jelenség az árérzékenység és mi is tapasztaljuk, hogy az emberek keresik és szeretik az akciókat. A Wolt+ előfizetői programunkkal már havi 2-3 rendelésnél megtérül az előfizetés ára, ráadásul rendszeresek a kedvezmények is”
– fogalmaztak.
Az előfizetéses modellel kapcsolatban kijelentették, hogy a Wolt jelenleg közel 800 városban érhető el világszerte Koppenhágától Belgrádig, közülük Budapesten a legnagyobb a Wolt+ előfizetők aránya a felhasználói bázishoz mérten. Rendkívül népszerű a modell, folyamatosan növekvő felhasználói réteggel.
Arra a kérdésünkre, hogy mik azok a gazdasági tényezők, amelyek miatt egyre drágábbnak hat hazánkban az étel házhozszállítás, a Wolt sajtóosztálya elárulta, hogy elsősorban az általános inflációs környezet volt a hajtóerő az elmúlt években, amely az áruk és szolgáltatások költségeit mindenütt befolyásolja és világszerte tapasztalható jelenség.
Az alapanyagok, a csomagolás és az üzemanyag árának emelkedésével az éttermek magasabb működési költségekkel szembesülnek, ezzel együtt a munkaerőköltségek is emelkedtek”
– tudatták, majd úgy folytatták, hogy emellett az ellátási lánc zavarai továbbra is befolyásolják a különböző termékek elérhetőségét és költségeit, ami további áremelkedésekhez vezethet, ám újfent leszögezték, hogy mindezen tényezők ellenére a Woltnál csökkentek a kiszállítási díjak.
A hazai piac másik nagy vállalata, a Foodora úgy látja, hogy a tavaly májusi márkaváltás óta, mikor is Foodpandáról a Foodora névre váltottak, tovább nőtt az érdeklődés a szolgáltatás iránt, és a rendelési kedv folyamatos növekedését látják még a korábban szezonálisan visszafogottabb hónapokban is.
Ezt is ajánljuk a témában
Május 1-től használja új nevét az ország egyik legismertebb ételrendelő applikációja, tudta meg a Mandiner.
A kiszállítási díjak általános emelkedésének percepcióját cáfolnunk kell, sőt, 2023 végén átlagosan 16 százalékkal csökkentettük a kiszállítási díjakat a fővárosban”
– tudatta lapunkkal a Foodora, majd úgy folytatták, hogy a nem emelkedő kiszállítási díjak ellenére töretlen a népszerűsége az előfizetéses szolgáltatásuknak, amelyet a tavalyi tesztüzem után idén januárban indítottak be igazán egész Európában.
A jövőben még több hasonló, a szolgáltatóipar egyéb területeit is lefedő, együttműködésre számíthatnak a foodora PRO felhasználók”
– mondta el Szauter Zsolt, a Foodora marketing igazgatója.
Az árfelhajtó tényezőkkel kapcsolatos kérdésre a Foodora sajtóosztálya elárulta, hogy a legnagyobb – konstans – tényező az ÁFA: az étel kiszállításra 27 százalékos ÁFA vonatkozik, míg ugyanarra az ételre helyben fogyasztásra mindössze 5 százalék.
A változó költségek alapja pedig az éttermek növekedő alapanyag- és energia árai, amelyek különösen 2022-ben és 2023-ban emelkedtek”
– szögezték le.