A pop-up pártok jellegzetesen médiatermékek: az anti-establishment hangulatot egy-egy médiaszemélyiség, színész, jól mediatizált élettörténet révén lovagolják meg, kizárólag a médiatérben, azon belül is elsősorban a közösségi oldalakon léteznek, virtuális közösséget építenek. Ha jól kapják el a pillanatot, a pop-up pártok egészen magas kiugrást is elérhetnek. Tipikusan «ideológiamentesnek» hirdetik magukat, s valóban: nem képviselnek többet egy pillanatnyi politikai hangulatnál, felvillanásnál, életérzésnél.
Átmeneti sikereiket éppen annak köszönhetik, hogy az establishment-pártokból kiábránduló legkülönfélébb választók szabadon vetíthetik legkülönfélébb vágyaikat egyetlen politikai felvillanásba. A posztkommunista térségben az utóbbi években gyakran jelentkeztek pop-up pártok: archetípusuk a bolgár Szlavi Trifonov Ima Takav Narod pártja, de ilyen Zelenszkij jelölőszervezete, s találunk hasonlókat a szlovén és a lengyel parlamenti pártok között is.
A pop-up pártokkal az a fő probléma, hogy éppen a szerves beágyazottság hiánya és a szabadon belevetített vágyak sokfélesége miatt: kormányra kerülve pillanatok alatt felszívódhat mögülük a társadalmi támogatottság.
A pop-up pártok elterjedése a kelet-közép-európai régióban ezért kedvez hosszabb távon a politikai káosznak. Az egyéni választókerületekre épülő magyar választási rendszer ugyanakkor kemény növekedési plafont képez egy pop-up párt fölé. Ma Magyarországon pop-up formációként azonosíthatjuk a Tisza Pártot, s ilyen jegyeket mutat az MKKP is. A progresszív parlamenti ellenzék az elmúlt években arra panaszkodott, hogy vidéken nem tudják felvenni a versenyt a Fidesszel. Ma Budapest belsejében is a jelöltturizmusra figyelhetünk fel: maradék aktivistáikat, fizetett alkalmazottaikat random szórták szét fővárosi helyi egyéni választókerületekben. Budapest V. kerületében a kampány nyitányán oszlatták fel a helyi Momentumot és DK-t, Sopronban pedig szélnek eresztették a helyi MSZP-t. A helyükön fű sem nő.
A nagyvárosokban gyakran találunk a pártközpontoktól függetlenedett helyi együttállásokat, miközben olyan logók is felbukkannak egy-egy településen, amelyek mögött sem helyi párttag, sem helyi aktivista nincsen, nemhogy az állampolgári érdekartikulációra képes helyi pártszervezet. A Tisza Párt felvillanása arra is tüneti reakció, hogy a választópolgároknak elegük lett a magukat pártnak hazudó megélhetési személyi alkuhalmazokból, a valós állampolgári felhatalmazás nélküli közpénznyelő automatákból.”