Mi történt Budapesten Tarlós Istvánék idejében?
Az akkor még Vitézy Dávid által vezetett Budapesti Közlekedési Központ (BKK) 2014-ig és a Tarlós István által vezetett főváros megtervezte a Sibrik Miklós úti felüljáró rekonstrukcióját, a munkálatok pedig nem tartottak tovább, mint bő egy esztendő. Az átjárón maradt a forgalmi rend, de kiszélesítették a járdát, s ezáltal összekapcsolódott a korábban megépült Sibrik Miklós úti bicikliút, valamint a Vak Bottyán utcai kerékpársávok. A felüljárón közel 25 évig nem végeztek nagyobb javítási munkálatot. A felújításról IDE kattintva olvashat többet.
Mi történt a fővárosban Karácsony Gergelyék alatt?
2019 tavaszán járunk, amikor a Budapest Közút kitiltotta a 20 tonna össztömeget meghaladó tehergépjárműveket a népligeti felüljáróról. Igaz, ekkor még a hármas metró felújítására hivatkozva. Bő két esztendővel később közbeszerzést írt ki tanulmányterv készítésére a BKK a népligeti közlekedési csomópont „humanizálása” érdekében. Kontraktus ekkor még nem köttetett, hiszen a Főmterv Zrt. által benyújtott ajánlat meghaladta a pénztárca méretét. De jött egy új közbeszerzés, amire a Főmterv ezúttal egy 30 millió forintos ajánlatot tett – s ez már belefért a büdzsébe.
Még csak 2022 januárjában járunk, mikor – miután elmaradtak az időszakos, korszerűsítési, karbantartási munkálatok – a BKK letiltotta 12 tonnánál nehezebb gépjárműveket a felüljáróról. Ez a korlátozás nem pusztán a tehergépjárműveket érintette kedvezőtlenül, de a közösségi közlekedést is: például az erre közlekedő csuklós buszokét. Ugyanakkor – mint azt a Világgazdaság (VG) akkori cikkében megírta – a Karácsony-féle baloldali Fővárosi Önkormányzat és a BKK azt is belebegtette, hogy mivel a népligeti felüljáró igencsak rossz állapota miatt részletes vizsgálat készül az évben, de a korszerűsítéshez szükséges források továbbra sem állnak rendelkezésre. Mi több,
a műtárgy elbontása is felmerült.
Eltelt újabb egy év, s az interneten elérhető információ alapján a vizsgálatok bő egy évvel később, tavaly februárban kezdődtek, amikor a Budapest Közút bejelentette, hogy a munkák miatt március 4-től ideiglenes forgalmi rendet alakítanak ki, két hossztartó hídgerendát bontanak ki, amelyeken helyszíni és laboratóriumi vizsgálatokat végeznek el.