A vörös vonal határán: veszélyes hónapok következnek, Magyar Péter terve nem hagy kérdőjelet

Történelmi időszak következik Európa életében, nagyon nem mindegy, hogy ki fogja vezetni Magyarországot 2026 után.

Évek óta megy egy másik válságtanácskozás arról, hogy miként kell kiszorítani a fossziliseket. Kerül, amibe kerül: ha kell, zárjon be az ipar, vagy tiltsuk ki a dízeleket a városokból. Közben nem vettük észre, hogy a digitalizációval egy új válságot húztunk magunkra.
A szerző a MOL elnök-vezérigazgatója
1894-ben válságtanácskozást hívtak össze New Yorkban, hogy megoldást találjanak a várost szó szerint elborító lócitrom-katasztrófa kezelésére. A településen napi szinten közlekedési és szállítási szolgálatot végző mintegy százezer ló által „kibocsátott”, lovanként napi 9-10 kilogrammnyi lócitrom súlyos gondokat okozott. A kézenfekvő megoldást, hogy szállítsák el a lótrágyát, hamar elvetették, lévén az egyetlen szóba jöhető szállítási eszköz a lovas kocsi lett volna. Néhány év múlva három méter magas lócitromba fullad bele a város, és jön a világvége – jósolták. De nem az jött, hanem az autók. Először a gőzhajtású, majd a belső égésű motor, és Benz, majd Ford urak találmányának is köszönhetően megszűnt a lótrágyaprobléma. Igaz, lett egy sor másik: például az elégetett üzemanyag a klímaváltozást gyorsította fel. Az új válság kiszorította a régit.
