Belgium
ÉLŐ
Szlovákia

Lázár János újabb hadüzenetet küldött Budapestnek

2024. május 22. 08:32

A rombolás olyan újabb szintje ez, amire már nehéz épeszű magyarázatot találni.

2024. május 22. 08:32
LÁZÁR János
Vitézy Dávid
Vitézy Dávid
Facebook

Nyitókép: MTI / Vajda János

„Lázár János újabb hadüzenetet küldött Budapestnek: Debrecenbe költöztetné a Közlekedési Múzeumot. Ráadásul a BMW gyár mellé, egy csak autóval megközelíthető, világvégi  autópálya-csomópont mellé. A rombolás olyan újabb szintje ez, amire már nehéz épeszű magyarázatot találni. Ez a kormány 2015-ben zárta be a városligeti múzeumot. Ezt követően, 2016-tól vezettem az intézményt és elértük, hogy ne a Városligetben építsük újjá, ahol jelentős föld alatti bővítéssel és kétséges építészeti megoldásokkal terveztek. Így kiváló új otthont kapott a múzeum, a kőbányai Északi Járműjavítót.

Ennél alkalmasabb helyszínt keresve sem lehetne találni: ipari műemlék, gyönyörű vasúti csarnok, Budapest megújuló rozsdaövezetében, de mégiscsak könnyen megközelíthető helyen minden budapesti és vidéki polgár számára, az 1-es villamos mellett, busszal 10 percre a Deák tértől. Kiváló múzeumi szakemberek, mérnökök és építészek százai évekig dolgoztak azon, hogy itt elkészüljön az új múzeum terve, és addig is, a fűtetlen épületben nyaranta időszaki kiállításokkal látogatható legyen az épület – jelenleg is remek kiállítás működik benne.

Nem tudom, mi motiválhatja Lázár Jánost ebben a nyilvánvaló károkozásban: kell valakinek ez az értékes kőbányai telek és le akarja rombolni az ipari műemléket jelentő Északi Járműjavítót? Tetszelegni a vidéki kijáróember szerepben? Vagy egyszerűen csak ennyire utálja Budapestet? Nem tudom, és valójában nem is ez érdekel. Mint az intézmény volt főigazgatója és mint főpolgármester-jelölt is egyértelmű az álláspontom: a Közlekedési Múzeumnak Budapesten a helye. Az országnak ez a város a közepe, a központi régióban él az ország harmada, és összességében minden távolabbi országrészből is ide a legkönnyebb eljutni. Ráadásul a magyar közlekedéstörténet legfontosabb epizódjai Széchenyitől Barossig, Ganztól az Ikarusig mind ide kötődnek. A magyar közlekedéstörténet finoman szólva sem a debreceni akkumulátorgyárral kezdődik.”

Ezt is ajánljuk a témában

***

 

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 67 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
holger78
2024. május 23. 23:01
Sosem voltam a Közlekedési Múzeumban, és ezután sem tervezem, hogy valaha meglátogassam. Valljuk be, nem egy fontos múzeum, akit meg nagyon érdekel, az Debrecenben is ugyanúgy meg tudja nézni, mint Budapesten, amúgyis jó lenne, ha hozzászoknának a pestiek, hogy nem az a világ közepe, kicsit túlzottan is lenézik a vidéket, és a vidéki embereket.
kobi40
2024. május 23. 20:46
Ad majorem Dei gloriam 2024. május 23. 20:45 Mondjuk, mert nem jártál a Városligetben, ahol az első mozdonyoktól, az osztályon felüli rézveretes büfékocsiig élvezhetted volna a kiállítást. Nem különben a hajózással kapcsolatos műemlékeket is megismerhetted volna. Egyetemistaként odajártunk a Ligetbe az étterem kocsiba vacsorázni, sörözni.:D
kobi40
2024. május 23. 20:43
Ebben kivételesen igaza van. De lehet, hogy Lázár alájátszik ennek a kreténnek?! Bármit el tudok képzelni. Az én jelöltem Alexandra, nem ez a nagymama kedvence, buta, korlátolt, nyálas szájú kretén, akit Tarlós nem véletlenül rúgott ki páros lábbal. Én ott voltam, amikor leállt a forgalom Budaörs felé, mert ez az idióta a hasára ütött, és buszsávot rajzolt az egysávra. Tarlós Óbudán rekedt, én meg nem tudtam hazamenni, vidékre. AZ ISTEN MENTSE MEG A FŐVÁROST ETTŐL A KARÁCSONY II. KRETÉNTŐL.
Ad majorem Dei gloriam
2024. május 23. 18:23
Amúgy nem értem, hogy mi szükség van közlekedési múzeumra. V43, M61, M62: (nem érdekelnek az új pályaszámok):1960-as évek, M41, V63: 1970-es évek, Bz, V46: 1980-as évek (talán), Ikarus is bőven fut még az országban és a személygépjármű-állomány se fiatal. Velünk élő történelem.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!