Dánia
18:002024. június 20.
Anglia
Spanyolország
21:002024. június 20.
Olaszország

Hamarosan évente több mint egymillió autót fognak tudni legyártani Magyarországon

2024. május 29. 21:27

Miután mind a három nagy német autógyártó letelepedett Magyarországon, a kínai óriás, a BYD is érkezik, ezzel hazánk továbbra is az elektromos autóipari átállás egyik európai fellegvára lesz – mondta Szijjártó Péter Zalaegerszegen.

2024. május 29. 21:27

Nyitókép: Balaicz Zoltán Zalaegerszeg polgármesterének Facebook-oldala

Magyarország a jelenlegi termelés megduplázásával néhány éven belül azon öt ország közé fog tartozni a világon, ahol évente több mint egymillió autót fognak tudni legyártani, de ehhez elengedhetetlen az, hogy a beszállítóipar is tartani tudja a lépést – közölte a tárca tájékoztatása szerint Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szerdán Budapesten.

A tárcavezető a Flex újabb beruházásának bejelentésén arról számolt be, hogy a világ egyik legnagyobb autóipari beszállítójának számító amerikai vállalat új gyárat épít és komoly technológiai fejlesztéseket hajt végre Zalaegerszegen.

Tájékoztatása szerint a beruházás értéke körülbelül 36 milliárd forint, amelyhez a kormány 7,8 milliárd forintnyi támogatást biztosít, így segítve 210 új, jelentős részben magas hozzáadott értékű munkahely létrehozását. Ezek közül húsz kifejezetten kutatással és fejlesztéssel foglalkozik.

Aláhúzta, hogy a világ több mint harminc államában jelen lévő cég csúcstechnológiás alkatrészeket fog gyártani a legnagyobb autómárkák számára, olyanok számára is, amelyek itt gyárral rendelkeznek.

Beszédében a magyar autóipar teljesítményét méltatta, tudatva, hogy tavaly több mint félmillió jármű gurult le a hazai gyártósorokról.

Kitért arra is, hogy miután mind a három nagy német autógyártó letelepedett Magyarországon, a kínai óriás, a BYD is érkezik, ezzel hazánk továbbra is az elektromos autóipari átállás egyik európai fellegvára lesz.

És ha megnézzük azokat a fejlesztéseket és kapacitásbővítéseket, amelyek jelenleg zajlanak a magyar autóiparban, akkor azt látjuk, hogy néhány éven belül ezt az évi félmillió darabos termelést meg fogjuk tudni duplázni” – jelentette ki.

Néhány éven belül Magyarország azon öt ország közé fog tartozni a világon, ahol évente több mint egymillió autót fognak tudni legyártani 

– tette hozzá.

Majd leszögezte, hogy ez egyrészt dicséri a magyar emberek munkáját, ugyanakkor az is világos, hogy a további növekedés alapvető feltétele, hogy a beszállítóipar is tartani tudja ezzel a lépést, és ebből a szempontból nagy előrelépés a most bejelentett beruházás.

Szijjártó Péter érintette az elmúlt évek válságait, mondván, hogy korábban soha nem fordult elő, hogy „ilyen rövid időn belül többször is ilyen drasztikus változtatásokra kelljen sort keríteni egy-egy vállalati vagy politikai stratégia kialakításában”.

Mind a pandémiát, mind a háborút az európai gazdaság megszenvedte és meg is szenvedi a mai napig. Ugyanakkor ennek ellenére, a magyar emberek teljesítményének, valamint a kormány és a vállalatok összefogásának köszönhetően a gazdaságot sikerült visszaállítani növekedési pályára, s elmondhatjuk, hogy ezekből a válságokból is erősebben jöttünk ki” – jegyezte meg.

„Sőt, igazából a gazdasági növekedést nézve a nemzetközi szinten is kifejezetten kiemelkedő adatokat tudunk produkálni, mert a negyedéves növekedésünk az Európai Unió második legnagyobb növekedési adatát hozta” – fűzte hozzá.

Illetve kifejtette, hogy ez nagyban köszönhető a hazai gazdaság zászlóshajójának számító autóiparnak, amely forradalmi változáson megy keresztül, és ennek az átállásnak Magyarország az egyik éllovasa.

És ilyen nagyon régen volt, hogy mi egy nagy globális technológiai átalakulásban ne valahol a követők táborában lettünk volna” – fogalmazott.

A miniszter ennek kapcsán kijelentette, hogy aki a jövő autóipari beruházásait magához tudja vonzani, az hosszú távú garanciát szerez a gazdasági növekedésre, illetve arra, hogy az új korszak nyertesei közé tartozzon.

Míg a francia, a brit, a lengyel vagy az amerikai autógyártás termelése 2023-ban, tehát tavaly is még a világjárvány előtti érték 60-70 százalékán alakult, addig Magyarországon az autóipar folyamatosan döntötte meg a termelési rekordokat, és tavaly – átlépve a 10 ezer milliárd forintos üvegplafont – 13 ezer milliárd forintos termelési értéket tudott felmutatni” – mutatott rá.
Végül pedig arra is kitért, hogy az amerikai cégek a második legnagyobb beruházói közösséget alkotják ma Magyarországon, 1700 vállalat közel 100 ezer embernek ad munkát.

Majd hozzátette, hogy az elmúlt tíz év során magyar kormányzati támogatással 133 amerikai vállalati beruházás jött létre 700 milliárd forint összértékben.
 

 

Összesen 62 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
2024. június 11. 10:42 Szerkesztve
Remek. A kgst ben is a nehézipar fellegvára voltunk. Kár, hogy semmink sem volt meg hozzá. Van viszont jó minőségű és sok termőföldünk, vizünk. De az istennek sem akar megépülni az öntözőrendszer amit már horthy is tervezett. A feldolgozó ipart eladtuk, nehogy esélyünk legyen kiaknázni e komparatív előnyünket. A bős nagymarosi vizierűművet is sikeresen megfurtuk. Az orosz olcsó energiáról is leszednek bennünket. De az autópálya megépült, a máv kargót, a vasuti teherfuvarozást meg eladtuk az osztrákoknak. Minden készen áll ukrajna lerohanására és újjáépítésére. Erre használtuk az EUs Marshall segélyt, nem a versenyképes mezőgazdaságra. Mi lesz, ha a hidrogén meghajtás kiszorítja az akkumulátorosat? Ha végre hidrogén meghjtású biciklivel fogunk járni?
masikhozzaszolo
2024. június 11. 10:29
Minél több gépkocsit gyártunk, annál olcsóbb lesz. De ha nem, kérem az összes közgazdász diplomáját, és a máját visszavonni!
cccbasatu
2024. május 30. 07:32
Anyátok picsáját hazudoztok állandóan.Már egy Kínai E autógyár nem szerepel itt.a BYD pedig leépül ha megépül mert a kutyának se kell a villanytargonca.Egy petákot sem szabad beruházni az E autógyártásba,forgalmazásba!
ördöngös pepecselés
2024. május 30. 06:31
látom Soros bérmunkásai felháborodtak azon hogy az autógyárakban is elhelyezkedhetnek ha a gazdájuk elégedetlen a teljesítményükkel
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!