Megjelentek a tervezet részletei, mutatjuk, mire kellhet figyelnie az autósoknak

2024. április 24. 21:43

A B kategóriás vezetői engedéllyel rendelkezők egyszerűbben szerezhetnének C és CE kategóriás jogosítványt.

2024. április 24. 21:43

Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Faludi Imre

A magyar kormány új rendelettervezetet terjesztett elő, melynek célja a közúti járművezetők és közúti közlekedési szakemberek képzésének és vizsgáztatásának részletes szabályainak átalakítása. A javaslat szerint azok, akik már rendelkeznek B kategóriás vezetői engedéllyel, könnyebben szerezhetnének nagyobb vagy speciális járművekre jogosítványt – olvasható az Infostart hasábjain.

A tervezet lehetővé tenné, hogy a B kategóriás vezetői engedéllyel rendelkezők egyszerűbben szerezzenek C és CE kategóriás jogosítványt. A rendelettervezet módosítaná a rutinvizsgák korhatárát is, engedélyezve a C és CE kategória esetén a 18., míg a D kategória esetén a 21. életév előtti vizsgázást. Ugyanakkor a forgalmi vizsgáknál továbbra is érvényben maradnának a korhatári kötelezettségek.

A javaslat részletesen szabályozza a képzési időket, a teljesítendő menettávolságokat, valamint a vizsgákra vonatkozó követelményeket. A képzési idők és menettávolságok a járműkategóriától függően változnának, és a vizsgák is a járműkategóriától függően követelnének meg bizonyos teljesítéseket. A tervezet társadalmi egyeztetése április 29-ig tart. 

 

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 106 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
békalepcse2.0
2024. április 24. 22:36
Nekem a buszon kívúl minden kategória meg van, de mit kezdjek vele? Van normális munkám és csak időnként volt rá szükségem. A cégeknek viszont létszükséglet a vezetőképes munkaerő és ezért könnyítenek. Ennek ellenintézkedése kéne legyen a szabálytalanságok hatŵkonyabb felderítése és a jogosítvány azonnali bevonása. Mondjuk a követési távolság következetes be nem tartása okán. Ez a leggyakoribb baleseti ok, durvább mint az ittas vezetés.
Bell & Sebastian
2024. április 24. 22:01
Én visszahoznám az MHSZ -t, kötelező sorkatonai alapkiképzést mondjuk a legalapvetőbb járművekre három hónap erejéig, tiszteseknek négy, tiszteknek hat. Mindenki jól jár, probléma megoldva. Csakhogy ez lehetetlen, ugyanis a NATO -szerződés nem kizárólag véd- és dacszövetség, hanem erősen korlátozza a tagállami hadseregek ütőerejét és mozgósítható tartalékait. Vagyis az erőltetett ütemű magyar haderőfejlesztés a NATO árnyékában ugyan piszok jól hangzik a Fidesz szájából, csak ellentmond a valóságnak.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!