Nyitókép: MTI Fotó: Máthé Zoltán
A Karácsony Gergely vezette fővárosi önkormányzat az elmúlt években egyre kevesebb pénzt költött az útfelújításokra. Míg 2020-ban még 3,3 milliárd forintot kapott a Budapest Közút Zrt az útfelújításokra, addigra
ez az összeg 2023-ra mindössze 281 millióra csökkent.
A kampány közeledtével azonban ismét emelkedni kezdett az út- és hídfelújításokra félretett pénz mennyisége, a 2024-es évre ez az összeg 904 millió forintra nőtt – derült ki a Magyar Nemzet összeállításából.
Kemény milliókat nyelnek el a lyukak
A lap arra is felhívta a figyelmet, hogy eközben a főváros
tavaly soha nem látott összegeket költött az élet- és balesetveszélyes kátyúk betömésére.
A lyukak 2023-ban 536 millió forintot „nyeltek el”, ami a korábbi évekhez viszonyítva majdnem duplája, eközben pedig folyamatosan romlik a fővárosi utak minősége – húzták alá.
A Magyar Nemzet tételesen ismertette az elmúlt évek költéseit is. Mint írták, kátyúzásokra
- 2020-ban bruttó 300,8 millió forintot,
- 2021-ben bruttó 210,2 millió forintot,
- 2022-ben bruttó 289 millió forintot,
- 2023-ban pedig már 536 millió forintot
költött a Budapest Közút Zrt.
Tarlós idején akár évi 20 milliárd is jutott erre a célra
A lap itt emlékeztetett arra, hogy Tüttő Kata főpolgármester-helyettes 2020 őszén még arról beszélt, hogy
az önkormányzatnak 100 milliárd forintot kellene költenie a hidak felújítására,
és azt is megjegyezte, hogy a mulasztás Tarlós István felelőssége, mivel Budapest az ő főpolgármestersége alatt „a szükséges összeg tizedét költötte a hidakra, felüljárókra”.
Ezzel szemben az igazság az, hogy Tarlós idején
a főváros nagyságrendileg többet költött út- és hídfelújításra,
alig volt olyan év, amikor ne jutott volna legalább 20 milliárd forint, miközben a főváros a mostani költségvetés töredékéből gazdálkodott – hangsúlyozták.
A cikkben végül arra is kitértek, hogy a 2024-es költségvetés szöveges összefoglalója is kitér az útpályák romló állapotára, azt állítva, hogy
jelenleg 3,3 millió négyzetméter útpálya igényel azonnali beavatkozást,
a jelenleg rendelkezésre álló források mellett az úthálózat állapotában számottevő javulás elérése nem lehetséges, valamint elkerülhetetlen az egyre nagyobb mértékű romlás.