Katasztrofális állapotban a budapesti utak, ennyit kellett költeni a kátyúk betömésére

2024. április 10. 10:06

Jelenleg több mint 3 millió négyzetméter útpálya igényel azonnali beavatkozást.

2024. április 10. 10:06

Nyitókép: MTI Fotó: Máthé Zoltán

A Karácsony Gergely vezette fővárosi önkormányzat az elmúlt években egyre kevesebb pénzt költött az útfelújításokra. Míg 2020-ban még 3,3 milliárd forintot kapott a Budapest Közút Zrt az útfelújításokra, addigra 

ez az összeg 2023-ra mindössze 281 millióra csökkent.

A kampány közeledtével azonban ismét emelkedni kezdett az út- és hídfelújításokra félretett pénz mennyisége, a 2024-es évre ez az összeg 904 millió forintra nőtt – derült ki a Magyar Nemzet összeállításából.

Kemény milliókat nyelnek el a lyukak

A lap arra is felhívta a figyelmet, hogy eközben a főváros 

tavaly soha nem látott összegeket költött az élet- és balesetveszélyes kátyúk betömésére. 

A lyukak 2023-ban 536 millió forintot „nyeltek el”, ami a korábbi évekhez viszonyítva majdnem duplája, eközben pedig folyamatosan romlik a fővárosi utak minősége – húzták alá.

A Magyar Nemzet tételesen ismertette az elmúlt évek költéseit is. Mint írták, kátyúzásokra

  • 2020-ban bruttó 300,8 millió forintot,
  • 2021-ben bruttó 210,2 millió forintot,
  •  2022-ben bruttó 289 millió forintot, 
  • 2023-ban pedig már 536 millió forintot

 költött a Budapest Közút Zrt. 

Tarlós idején akár évi 20 milliárd is jutott erre a célra

A lap itt emlékeztetett arra, hogy Tüttő Kata főpolgármester-helyettes 2020 őszén még arról beszélt, hogy 

az önkormányzatnak 100 milliárd forintot kellene költenie a hidak felújítására, 

és azt is megjegyezte, hogy a mulasztás Tarlós István felelőssége, mivel Budapest az ő főpolgármestersége alatt „a szükséges összeg tizedét költötte a hidakra, felüljárókra”.

Ezzel szemben az igazság az, hogy Tarlós idején 

a főváros nagyságrendileg többet költött út- és hídfelújításra,

 alig volt olyan év, amikor ne jutott volna legalább 20 milliárd forint, miközben a főváros a mostani költségvetés töredékéből gazdálkodott – hangsúlyozták.

A cikkben végül arra is kitértek, hogy a 2024-es költségvetés szöveges összefoglalója is kitér az útpályák romló állapotára, azt állítva, hogy 

jelenleg 3,3 millió négyzetméter útpálya igényel azonnali beavatkozást, 

a jelenleg rendelkezésre álló források mellett az úthálózat állapotában számottevő javulás elérése nem lehetséges, valamint elkerülhetetlen az egyre nagyobb mértékű romlás.

Ezt is ajánljuk a témában

 

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 116 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
lazio154-2
2024. április 10. 14:46
A téma mostani és jövőbeli hozzászólóinak javaslom a 432/2012. sz. Korm. rendelet megismerését. Tanulmányozása után rájönni, hogy az önkormányzat nagyon sok út állapotáért nem felelős. Ott a kormánynak is van dolga!
Jajdejónekünk
2024. április 10. 11:52
Orbán ezt is ellopta. Kivéreztette.
JohnDoe1984
2024. április 10. 10:38
"Katasztrofális állapotban a budapesti utak" - nem csak a budapesti... Néhol még az autópályák állapota is siralmas, de kit érdekel? El kell foglalni Brüsszelt, semmi más nem számít!
RasPutin
2024. április 10. 10:16
Ezzel szemben az igazság az, hogy Tarlós idején a főváros nagyságrendileg többet költött út- és hídfelújításra, Melyik hidat is újította fel Tarlós?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!