Így lett szalonképes a korábban kiutált Uber

2024. április 17. 11:18

A taxiszövetség elnöke szerint komoly harc lesz az utasokért és a sofőrökért is a taxitársaságok között.

2024. április 17. 11:18

Nyitókép: Az Uber nyolc év után tér vissza a magyar piacra. Fotó: Pixabay

A taxisok sorozatos tüntetése és az államra tett nyomásgyakorlása után az Uber 2016 júliusában hagyott fel a szolgáltatásával Budapesten. A cég bevallása szerint 1200 sofőrjük volt a kivonulás pillanatában. A Gazdasági Versenyhivatal azért szállt rá az Uberre, mert a szabályzott taxitársaságokkal szemben teljesen más feltételek mellett látták el a szolgáltatást, innen pedig csak egy lépés volt a taxistörvény megszületése, amely teljes mértékben ellehetetlenítette az Uber jelenlétét. A parlament 2016 júniusában fogadta el a törvényt, amely azt is kimondta, blokkolni lehet azokat az internetes oldalakat, alkalmazásokat, amelyek jogellenes taxiszolgáltatást nyújtanak. 

A budapesti taxisok számára ekkor már hosszú ideje vörös posztó volt az Uber, több okból is. 

Kifogásolták például, hogy az Uber nem várja el az általa foglalkoztatott sofőröktől a taxis engedélyt, vádként hangzott el, hogy a cég nem fizet társasági adót és nem alkalmazza munkavállalóként a sofőrjeit. A legnagyobb gond persze az volt az Uberrel, hogy a magántaxiszolgáltatás sokkal kedvezőbb volt a hagyományos taxitársaságok tarifájánál, az Uber-applikációval pedig könnyű volt taxit rendelni. Ennyi pedig elég volt, hogy nagy szeletet hasítson ki a piacból.

Ezt is ajánljuk a témában

Taxistüntetés az Uber ellen 2016-ban a Hősök terénél.
Fotó: MTI-archív/Kovács Attila

Az Uber kivonulása után elterjedt, hogy hamarosan megjelenhet egy olyan társaság, amely a mobilapplikációnak köszönhetően komolyabb piaci részesedést szerezhet. Ez lett a Bolt, amely már a taxis piac meghatározó tagja lett. Az elemzők szerint az Uber visszatérése nem más, mint a Főtaxi válasza a Boltnak, hiszen az együttműködés részeként az Uber jól bevált rendelős applikációját használhatja a Főtaxi. 

Nyolc éve a Főtaxi is élénken tiltakozott az Uber ellen, most viszont örömmel látja a visszatérését. 

Februárban, mikor elterjed a híre, hogy az Uber visszatér, a Mandiner megkereste Metál Zoltánt, az Országos Taxi Szövetség elnökét, aki elmondta, az Uber korábban illegálisan szolgáltatott. ám 2019-ben „leváltották az addigi stratégiai vezetőket és olyan személyeket kerestek a helyükre, akik képesek és tudnak a helyi közlekedésszervezési és rendeleti szabályzáshoz alkalmazkodni. Azaz a rövidesen Budapesten szolgáltató Uber elfogadja és betartja a magyar jogszabályokat”. A szövetség elnöke azt is elmondta, az Uberrel együttműködő Főtaxi látszólag nem kerül markáns lépéselőnybe a rivális társaságokkal szemben, ám a szövetség elnöke szerint sokat jelent az utasoknál a gyors és pontos kiállás. Metál szerint az Uber megjelenésével elindul egy egészséges verseny a taxisokért és az utasokért egyaránt, mivel a taxisok azt a fuvarszervezőt választják majd, akik jobb feltételeket tudnak ajánlani. 

Ezt is ajánljuk a témában

A Főtaxi sokat remél az Ubertől.
Fotó: MTI-archív

Tegnap a Nemzeti Közlekedési Hatóság is zöld utat adott a cégnek 

– írja a portfolio.hu., és hamarosan a sofőröket is elkezdni toborozni. Mindezt Kardos Eszter, az Uber magyarországi vezetője a megerősítette, aki a Főtaxi-Uber házassággal kapcsolatban elmondta, nem egyedi, hogy az Uber együttműködik taxitársasággal, Párizsban, New Yorkban és például Rómában is jelen vannak. Azt is tudni lehet, hogy az utasok az applikáción keresztül és telefonon is megrendelhetik a szolgáltatást.  

Ezt is ajánljuk a témában

 

 



 

 

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 128 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
xerxesz
2024. április 17. 17:08
egyszer utaztam uber-rel... kértem egy helyre, kiállt vagy 200 méterrel odébb, teljesen más irányba, és türelmetlenül sürgetett, hogy ha nem érek oda egy percen belül, akkor lemondja a szállítást... beültem, a csávó gps-szel vezetett, mondjuk, fingom nincs, hogy miért nem talált meg, és nekem kellett "rohanni" hozzá... aztán gps-szel vezetett egészen hazáig, de egy idő után rászóltam, hogy az az út, amit a kütyü mutat, az kábé kétszer olyan hosszú, mint ahol mennie kéne... ekkor megkért, hogy akkor mondjam én az utat... aztán kiderült, hogy a csávókám vidékről érkezett friss jogsis egyetemista, és ezzel próbált meg valami zsebpénzhez jutni... és ezzel sem a vidékieket, sem az egyetemistákat nem akarom megbántani, csak azt gondolom, hogy a taxisofőrség is egy szakma, vezetéstudás, helyismeret, ilyesmi kell hozzá... és, nem tudom, annyira azért nem volt olcsó, hogy még egyszer ezt a dilettantizmust bevállaljam... a főtaxinak meg sok sikert, úgy sejtem, hogy jó befektetés ez nekik...
Dorset Naga
2024. április 17. 13:39
Nem érdekel, sosem jártam taxival.
auditorium
2024. április 17. 12:40
A legtöbb EU-tagországban a taxisok nem örülnek a californiai Ubernek, mert olcsóbban szállitja a vendégeket, de állitólag az utasok nem biztositottak baleset esetén (?) EZ FONTOS SZEMPONT LENNE. A helyi taxisoknak sok pénzébe került kiváltani a taxisengedélyt, ennek a cégnek ilyet nem kell tenni, tehát szerintük tisztességtelen verseny (unfair).
bogdan5-aki-vigan-jatszott-mig-elevenen-egtek-az-oroszok
2024. április 17. 12:37
soha nem jártam taxival nem is fogok - felőlem az összes éhendögölhet - 80%-uk az éjszakában tevékenykedő bűnöző -
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!