Március 6-tól emelkedtek meg jelentősen Budapesten a taxizás költségei, a Fővárosi Önkormányzat döntése értelmében tíz százalékkal nőttek az árak, azaz
- az alapdíj 1000-ről 1100 forintra,
- a kilométerdíj 400-ról 440 forintra,
- a percdíj pedig 100 forintról 110 forintra nőtt.
A főváros vezetése még január 25-én határozott arról, hogy Karácsony Gergely javaslatára, hogy a taxizás árát növelni kell. Az indoklásban az szerepelt, hogy megszűnt a hatósági üzemanyagár, így jelentősen nőttek a taxisok költsége. A sofőrök némileg értetlenül álltak Karácsony Gergelyék döntése előtt, mivel ők nagyobb, nagyjából 17 százalékos emelést javasoltak a fővárosnak.
Nem először nyúlnak a zsebünkbe
A taxisok igényeit a városvezetés azzal hárította el, hogy rövid időn belül már másodjára emelik meg a taxizás árát, így nem akarják a vásárlók pénztárcáját ilyen nagy mértékben tovább terhelni.
Tavaly ráadásul májusban egyszer már hozzányúltak a fixre szabott árakhoz: akkor a korábbi 700 forintos alapdíjat vitték 1000-re, míg a 300 forintos kilométerdíjat 400-ra, továbbá a percdíj is jócskán, 75 forintról 100 forintra nőtt.
Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes akkor úgy indokolta a 33 százalékos döntést, hogy az infláció, a minimálbér-emelkedés, továbbá az üzemanyagárak emelkedése miatt nem lehet figyelmen kívül hagyni a taxisok megnövekedett kiadásait, így kénytelenek voltak a viteldíjakhoz nyúlni.
Mit szólnak a taxisok?
Megkerestük Metál Zoltánt, az Országos Taxiszövetség vezetőjét, aki a Mandiner megkeresésére elmondta, hogy a legutóbbi, március 6-án bevezetett áremelést követően a taxis szakmai oldal képviselői személyesen is találkoztak a főpolgármesterrel, ahol a Karácsony Gergely tájékoztatta az egyeztetést kezdeményező szervezetek képviselőit arról, hogy belátható időn belül nem tervezi az esetleges ismételt árkorrekciót a Főváros,
annak ellenére hogy ezt még korábban a tárgyalások időszakában Ők maguk javasolták számunkra.
„Ennek ellenére nem vagyunk csalódottak, hiszen 1 éven belül sikerült két részletben és összesen 45 százalékos díjemelést elérnünk, ami komoly mértékben segíti a taxis vállalkozások fenntartatását egy olyan gazdasági környezetben, ahol a járulékos költségek folyamatosan emelkednek” – reagált Metál Zoltán.