„Kínosan érinthet taxitársaságokat” – az Uber visszatéréséről nyilatkozott a Mandinernek a taxiszövetség elnöke

2024. február 28. 15:06

Visszatér Budapestre a néhány éve kiebrudalt Uber, ám más formában, a Főtaxival együttműködve, vagyis a sárga kocsikba költözik a szolgáltatás.

2024. február 28. 15:06
null

2016-ban pont a taxitársaságok tiltakozása miatt szűnt meg az Uber, a Mandiner ezért megkérdezte Metál Zoltánt, az Országos Taxis Szövetség elnökét, mi változott, hogy most mégis visszatérhet a korábban kiutált szolgáltatás?

„2016-ban a szakmai szervezetek kérésére, a magyar kormány rendeletben fogalmazta meg a taxi fuvarszervezéssel és a taxi-fuvarszervezőkkel kapcsolatos elvárásokat és megfelelőséget. Ennek a minimális elvárásnak sem szeretett volna megfelelni az akkori Uber, mely, mondjuk ki, illegális módon szolgáltatott. Nos, azóta sok minden változott. Az agresszív és törvénytelen működési modellt átírták, 2019-ben leváltották az addigi stratégiai vezetőket és olyan személyeket kerestek a helyükre, akik képesek és tudnak a helyi közlekedésszervezési és rendeleti szabályzáshoz alkalmazkodni.

Azaz a rövidesen Budapesten szolgáltató Uber elfogadja és betartja a magyar jogszabályokat”

– írta válaszában a taxisszövetség elnöke.

Ezt is ajánljuk a témában

Mivel a taxizás hatósági áras Magyarországon, az Uberrel együttműködő Főtaxi látszólag nem kerül markáns lépéselőnybe a rivális társaságokkal szemben, ám a szövetség elnöke szerint sokat jelent az utasoknál a gyors és pontos kiállás. Azt mi tesszük hozzá, hogy mindez látszik a Bolt esetében, amely az utóbbi időben markáns piaci részesedéshez jutott a könnyen kezelhető applikációjának köszönhetően. Hasonló applikációval pedig ugyebár az Uber is rendelkezik. Metál szerint az Uber megjelenésével elindul egy egészséges verseny a taxisokért és az utasokért egyaránt, mivel a taxisok azt a fuvarszervezőt választják majd, akik jobb feltételeket tudnak ajánlani.

Ezt is ajánljuk a témában

A taxisszövetség elnöke szerint az Uber-Főtaxi megállapodás mindazonáltal „kínosan érintheti” a többi fuvarszervezőt: „Egyrészről azok a közepes és egyre zsugorodó kisebb cégek, melyek a tagdíjakból élnek, élet-halál harcot folytatnak a még aktív szerződéses partnereikért. A másik ok, ha egy új szereplő miatt a megrendelőik inkább egy trendibb szolgáltatót választanak, annak fuvarszám csökkenés a következménye, amire szintén nem vágynak” – összegzett Metál Zoltán.

Nyitókép: Fotó: MTI/Máthé Zoltán

Összesen 119 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Kriszta67
2024. február 28. 16:51
Nehogy maradjon olyan terület amit külföldi cégek nem fölöznek le.
backstablive
2024. február 28. 16:26
Kuva hiènàk.
Janika50
2024. február 28. 15:56
Ha közért taxi átesne egy tisztességes adó, egyebek átvizsgáláson, kiváncsi lennék a végeredményre. De az Uberröl röviden. A kockás taxiról nem érdemes szót ejteni, a többi hasonló fuvarszervezőnek nevezett gyülekezetekkel együtt. Kivétel nélkül mind, maga a pártállami retró. Mind a kockásból, volánból vedlettek át. Egyre több a semmirekellő ingyenélő, akik semmihez nem értenek és jóformán semmi nem elég nekik. Most az új variáció szerint felköpnek a levegőbe és alá állnak. Ahogy szokták.
robogo72
2024. február 28. 15:44
Megyeszékhelyen élek (nekem már nem lesz vármegye). kb 110E lakos van. Pénteken hajnali 2 után esetleges, hogy a diszpécser felveszi-e a telefont. Rossz esetben lehet sétálni. Hétfő-csütörtök kár is próbálkozni. A sörözőben 12-15e/fő körül szokott lenni a számla. Egyik barátommal taxival haza, 1+1 megálló, összesen 8-9km. A taxis számla 10e. Értem én, hogy adó, meg tankolás, meg avulás. De ezt ne mááár.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!