Visszatérne az Uber Budapestre

2024. február 27. 12:42

De ezúttal a Főtaxi-csoporttal működne együtt a cég.

2024. február 27. 12:42

Nyolc évvel a kivonulásuk után az Uber a visszatérne Budapestre – szúrta ki a Telex. Mint a portál tájékoztat, a cég egyik friss sajtóközleménye szerint „Magyarország egyik legnagyobb és legrégebb taxiszolgáltatójával, a Főtaxi-csoporttal együttműködésben működnének, és ezzel Budapest az európai nagyvárosok közül az elsők között lesz, ahol ilyen együttműködést alakít ki az Uber”. Azt is írják: az engedélykérelmet kedden nyújtotta be az F Mobilitás Kft., a Főtaxi leányvállalata.

Mi az az Uber és miért hagyta el Magyarországot?

Korábban a Mandiner megírta: „az Uber Hungary Kft. 2014 novemberében kezdte meg magyarországi működését, a cégnek 26,203 millió forint nettó árbevétele és 4,071 millió forint vesztesége volt” 2015-ben a nyilvánosan hozzáférhető cégadatok szerint. Az okostelefonokra letölthető utazásmegosztó alkalmazással az autósok és az utasok online találhattak egymásra, és a viteldíj rendezése is a rendszeren keresztül történt. Az Uber-sofőrök magyarországi számlájukra kapták meg bevételeiket.

Az Uber azonban a taxitársaságok tiltakozását váltotta ki, mert szerintük a cég ugyanolyan személyszállítási szolgáltatást végzett, mint ők, miközben nem feleltek meg a taxisokra vonatkozó szabályoknak. Az Uber ugyanakkor azt állította, hogy nem taxi, hanem egy technológiai rendszer, egy informatikai cég, amely olyan online piacteret üzemeltet, amelyen keresztül különböző jellegű szolgáltatások működnek.

2016-ban aztán döntés született arról, hogy már csak adószámmal együtt lehetett Uberezni, egy hónappal később a NAV bejelentette: az Uber-ügyben új nyomozást indítottak

a pénzügyi nyomozók.

Az ügy odáig fajult, hogy az Országgyűlés 2016. június 13-án törvényjavaslatot fogadott el, amely alapján ideiglenesen, legfeljebb 365 napig blokkolni lehet azokat az internetes oldalakat, amelyek jogellenesen működő taxiszolgáltatást kínálnak. A tiltás akkor rendelhető el, ha a taxiszolgáltatást szervező vagy közvetítő nem felel meg a kormányrendeletben meghatározott diszpécserszolgálati követelményeknek és ezen engedély hiánya miatt a hatóság bírságot szabott ki, a megbírságolt pedig tovább folytatja ezt a tevékenységet. A diszpécserszolgálati tevékenységről rendelkező kormányrendelet szerint önálló diszpécserszolgálati tevékenységet vállalkozás a közlekedési hatóság által kiadott engedély birtokában végezhet.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium korábbi közleménye alapján a jogszabály szerint a jogellenesen működő személytaxis személyszállítás a jövőben azzal is szankcionálható lesz, hogy az engedély nélkül végzett  tevékenységhez használt személygépkocsit első alkalommal 6 hónapra, ismételt szabályszegés esetén legfeljebb 3 évre ki kell vonni a forgalomból. A járművezető kilenc büntetőpontot kap, ismételt elkövetés esetén újabb kilencet, vagyis ebben az esetben automatikusan fél évre visszavonják a vezetői engedélyét.

 

A Telex keddi cikkében azt írja: a cég friss közleménye szerint az Uber által használni kívánt diszpécserszolgáltatás „teljes mértékben megfelel majd a helyi szabályozási követelményeknek.”

Nyitóképünk illusztráció. Fotó: freestocks-photos képe a Pixabay -en.

 

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 114 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Reszelő Aladár
2024. február 27. 14:01
Nincs vele addig bajom, amíg betartják a magyar és helyi városi szabályokat. Azóta jópár taxis cég bevezette az applikációs taxirendelést, a valós idejű nyomon taxi nyomonkövetést, az előre viszonyag precízen megbecsült fuvardíjjat és a sofőrértékelést. Emellett Budapesten rögzítettek a tarifák, azaz tetszőleges Aból B-be azonos útvonalon ugyanannyi lesz a viteldíj. Szóval árban sem tudnak alávágni a konkurenciának. Viszont úgy tűnik jogilag taxis cégként taxi szolgáltatást nyútva vagy azok technológiai partnerként van értelme beszállni azokra a piacokra, ahonnan korábban elhajtották őket.
auditorium
2024. február 27. 13:43
Az Uber kaliforniai cég és minden EU-tagállamban szeretne működni konkurrensként, ha az illető ország hagyja. A helyi taxisok berzenkednek miatta, mert félnek, kevesebb lesz a munkájuk, ui. ez a társaság kissé olcsóbban szállit, de nem biztos, h. van az utasra biztositásuk (?). A működési engedélyért a helyi taxisok sok pénzt fizettek, az idegen társaság vajon mennyit ? Szóval, harc van sok országban miattuk, mert ez is olyan ránktukmált dolog. Sokan azzal védik őket, h. vásárok, turistaszezon idején nehéz taxit kapni, tehát jöjjenek csak az idegen multik.
europész
2024. február 27. 13:43
Maradjanak csak ott ahol jelenleg vannak.
letsgobrandon-2
2024. február 27. 13:37
kotródjatok innen a gecibe
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!