Kivonul az Uber Magyarországról

2016. július 13. 10:23

Fekete Zoltán ügyvezető a cég sajtótájékoztatóján elmondta: felfüggeszti a szolgáltatást az Uber Budapesten július 24-én 12 órától, amikor életbe lép a működését ellehetetlenítő jogszabály. Az Uber képviselője beszámolt arról, hogy keresték a megállapodást a kormánnyal, de teljes elutasítás fogadta őket. A startup kivonulásával több adóforinttól esik el az állam, mint amennyit a nagy taxiscégek fizetnek.

2016. július 13. 10:23

Az Über sofőrjei kaptak levelet a személyszállító startup cég távozásáról – írta meg a 444. További hírek szerda folyamán várhatóak: előzetes hírek szerint Fekete Zoltán, az Uber ügyvezetője „az Uber jövője Magyarországon a július 24-én hatályba lépő jogszabály után” címmel fog sajtótájékoztatót tartani.

Fekete Zoltán ügyvezető a cég sajtótájékoztatóján megerősítette: felfüggeszti a szolgáltatást az Uber Budapesten július 24-én 12 órától, amikor életbe lép a működését ellehetetlenítő jogszabály.

Visszajönnének, ha a kormány nyitottabb lenne

Hozzátette: a jogszabály nyomán bevonhatják az autósok jogosítványát, elvehetik rendszámukat annak ellenére, hogy minden engedéllyel rendelkeznek. Mint mondta, nem szeretnék ennek kitenni 1200 egyéni és kisvállalkozó autósukat. Hangsúlyozta, az kezdettől fogva keresték a párbeszédet a döntéshozókkal, több alkalommal tettek le konkrét javaslatot az asztalra, de „zéró nyitottság és zéró hajlandóság” volt a döntéshozókban, hogy érdemben foglalkozzanak ezekkel.

Az ügyvezető elmondta, határozatlan időre függesztik fel a szolgáltatást Magyarországon. Dolgozni fognak a szabályozás további módosításán, ha lesz igény a döntéshozók részéről erre – tette hozzá. Elsősorban rajtuk áll, mikor változhat meg a szabályozás, ha ez megtörténik, akkor visszatérne az Uber – mondta. Kitért arra is, megnézik, milyen más szolgáltatás élhet meg Budapesten, mivel az Uber rendszerét a személyszállításon kívül másra is használják. Egyelőre konkrét tervek nincsenek – tette hozzá.

Elutasított közeledés

Fekete Zoltán szerint egyértelművé tették, hogy az Uber be akarja tartani a szabályokat, minden feltételt teljesítettek, ami felmerült. Kötelezővé tették a sofőröknek a vállalkozói adószámot, amelynek nyomán a rendszer a nevükben elektronikus számlát állít ki az utasoknak. Személyszállítói engedéllyel ma már minden sofőr rendelkezik, az autóikat is levizsgáztatták, aki nem teljesítette ezeket a feltételeket az nem használhatta a rendszert – mondta. Minden fuvar 1,3 milliárd forintra volt biztosítva – jegyezte meg. Az Uber arányait tekintve több adót fizet Magyarországon, mint a milliárdos forgalmat bonyolító legnagyobb taxiscégek – tette hozzá az operatív igazgató.

Bíztak abban, hogy születhet egy innovációbarát szabályozás, ami nem született, helyette tiltó szabályozás lép életbe, amellyel az államkassza is adóbevételtől esik el – mondta. Emlékeztetett, az Európai Bizottság júniusi iránymutatása szerint a sharing economy (közösségi gazdaság) szabályozására nem elfogadható a tiltás, a blokkolás. Több európai országban fogadtak el az ilyen típusú szolgáltatásokat a jogrendbe beillesztő szabályozásokat, példaként Finnországot, Romániát, Litvániát és Észtországot említette. 

Kitért arra, hogy a franciaországi labdarúgó Európa-bajnokság során több mint egymilliónyian utaztak az Uberrel. A világ 480 városában, 21 uniós országban működik a szolgáltatás. Felidézte, 160 ezer felhasználója volt a szolgáltatásnak Budapesten, az utazások 39-40 százaléka külföldiekhez köthető, főleg a 20-35 éves korosztály utazott velük. Az Uber Magyarországon Budapesten kívül Budaörsön, Budakeszin, Nagykovácsiban, Solymáron, Pilisszentivánon, Pilisvörösváron, Pomázon, Pilisborosjenőben, Ürömben, Pátyon, Telkiben, Gyálon és Dunaharasztiban nyújt szolgáltatást. 

Kegyelemdöfés

Az Országgyűlés június 13-án fogadta el azt a törvényjavaslatot, amely alapján ideiglenesen, legfeljebb 365 napig blokkolni lehet azokat az internetes oldalakat, amelyek jogellenesen működő taxiszolgáltatást kínálnak. A tiltás akkor rendelhető el, ha a taxiszolgáltatást szervező vagy közvetítő nem felel meg a kormányrendeletben meghatározott diszpécserszolgálati követelményeknek és ezen engedély hiánya miatt a hatóság bírságot szabott ki, a megbírságolt pedig tovább folytatja ezt a tevékenységet. A diszpécserszolgálati tevékenységről rendelkező kormányrendelet szerint önálló diszpécserszolgálati tevékenységet vállalkozás a közlekedési hatóság által kiadott engedély birtokában végezhet.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium korábbi közleménye alapján a jogszabály szerint a jogellenesen működő személytaxis személyszállítás a jövőben azzal is szankcionálható lesz, hogy az engedély nélkül végzett  tevékenységhez használt személygépkocsit első alkalommal 6 hónapra, ismételt szabályszegés esetén legfeljebb 3 évre ki kell vonni a forgalomból. A járművezető kilenc büntetőpontot kap, ismételt elkövetés esetén újabb kilencet, vagyis ebben az esetben automatikusan fél évre visszavonják a vezetői engedélyét.

 
Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 382 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Labancok
2016. július 14. 10:41
Arlet 2016. július 13. 10:29 Az internetet még nem tudta hatalma alá a vonni narancsbolseViktor, de az állami TV-k, rádiók már rákosit, kim dzsong unt megszégyenítő propagandával fényezik a cigánykúrmányt!
Labancok
2016. július 14. 10:37
Az Uber CIA-s kötödésű céggel nyomoztatott ellenfelei után
Autofocus
2016. július 14. 00:49
És még valamit, ha már tipikus Mandi betegségként mindent le akarunk fordítani a Sötét Oldal és a Jók aktuálpolitikai homokozójának hatalomtechnikai játszmáira: Nem véletlen hogy a Ligetben hisztiző hülyegyerekek a sajtón és néhány unatkozó ballib holdkóroson kívül a kutyét nem érdeklik, ellenben itt most kb 150 ezer, de potenciálisan még sokkal több jelenlegi és leendő szavazóját szúrta hasba a városvezetés, mondjuk azt hogy tipikusan (direkt nem az ilyen vén faszokat veszem alapul mint én) Y- generációs, okostelóval a kezükben felnövő jelenlegi és jövőbeli (!!!) szavazókat, akik semmi mást nem akarnak csak hogy a dolgos hétköznapok után sörözve ne kelljen az indokoltnál kétszer drágábban hazataxizniuk, mert a nevetségesen primitív és más szakmákhoz képest nulla felkészültséget és ráfordítást igénylő taxivállalkozásokat, ki tudja milyen okokból foggal-körömmel helyzetben tartó szabályozás alaposan megszívatta most őket, és mivel már a szellem a palackból kiszabadult, egyértelmű magas labdaként dobta oda az egyébként ostoba és inkompetens ellenzéknek ezeket a piaci versenyt jogosan hiányoló fogyasztókat, választókat. Ezen is el lehet egy kicsit gondolkozni, mennyire volt okos dolog vajon?
Labancok
2016. július 13. 22:44
cutcopy 2016. július 13. 10:27 Ja kivonulhat, havonta kétszer mint a Raiffeisen.. A papapapa reklámos zsidó bank? Amikről a feécsúti cigány is azt mondta hogy csaló, a magyar embereket átverő sedeviza szerződéseket kötő bankok? Annyira tartotta orbán a szavát hogy a választások utén, 180 fokos fordulattal a BANKOKAT mentette meg a BANKÁRKÚRMÁNY!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!