Találós kérdések hozzáértőknek

2024. március 05. 06:01

A bősz kommentelőknek és újságíróknak, akiket még sose láttam a nézőtéren.

2024. március 05. 06:01
Ókovács Szilveszter
Ókovács Szilveszter
Facebook

„Találós kérdések hozzáértőknek (azaz: bősz kommentelőknek és újságíróknak, akiket még sose láttam a nézőtéren)

Mottónk legyen: »A szünet is zene.«

Aki a témához hozzászólt, volt-e valaha operában?

Vagy Orffból írta-e a nagydoktoriját?

Mit gondol, elválasztotta-e a zeneszerző az Uf dem Anger és az In taberna fejezeteket egymástól?

Szoktak-e itt újrahangolni a zenekarok?

75 percet egy helyben ülni sok-e vagy kevés?

Jó-e az Operaház folyosóján szünetben sétálni?

Kapcsolódó vélemény

undefined

Kohán Mátyás

Facebook

Idézőjel

Engem különösebben nem zavar, ha kevesebb közpénz és több büfébevétel tartja el az Operát.

Hány felvonásos a Traviata?

És hányban játsszák az operaházak?

Hány felvonásos a Bohémélet?

És hányban játsszuk?

Hány felvonásos A bolygó hollandi?

És hányban megy?

Hány felvonásos a Don Carlos?

És hányban adják?

Hány felvonásos a Figaro lakodalma?

És hányban szokásos játszani?

A Verdi-rekviem, a Händel-Messiás, a Bach-passiók közepén gyakran van valami. Mi lehet az?

Ki döntsön arról, mit, hogyan, mikor és kivel tűz műsorra az OPERA?

Kiknek megy az operaházi büfé bevétele?

Probléma-e, ha az OPERA dolgozói bérkiegészítéshez jutnak inflációs időben, sztrájkveszély közepette?

Kötelező-e az OPERA nézőinek a büfét használni?

A többi magyar színházban van-e büfé?

A többi magyar színházban van-e szünet?

A többi magyar színház maga dönti-e el, hol tagolja az előadását?

Akkor miért csak az OPERÁ-val van baja az Index – Telex tengelynek?

Eddig a »játék«.

Holnap megy utoljára a Pikk dáma (Csajkovszkij, 3 felvonás 3 részben), szerdán másodszor adjuk a vadonatúj Don Giovannit (Mozart, két felvonás két részben, de prágai és bécsi tenoráriákkal, viszont bécsi Zerlina-Leporello duett és prágai záró szextett nélkül), csütörtökön Hunyadi-főpróba (Erkel, négy felvonás három részben, ős-változat).

Aki idáig elolvasta, sejt már valamit az operaházak rugalmas gyakorlatáról? Meg hogy ez nem trollterep?”

***

Ezt is ajánljuk a témában

Nyitókép: Mandiner / Ficsor Márton

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 198 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
sexykitty-76
2024. április 28. 00:26
🍓 ️ ­­­A­ ­­d­­­ö­­g­­­ö­­s­­ ­­l­­á­­­n­­­y­­o­k­­­ ­­­v­á­r­­­n­a­­k­­ ­­r­­­á­d­­­ 👉 𝗪­­­𝗪­­­𝗪­.­­𝗖­­­𝗨­𝗠𝟰­­.­𝗙­­𝗨­𝗡
southwind-2
2024. március 07. 15:21
restellem, de utoljára Londonban voltan színházban -nem volt rövid darab és nem könnyű. Ott éppen fordítva volt minden. Hogy ne legyen tumultus a büfénél, már a nézőtérre belépés előtt, meg kellett mondani, hogy mit fogyasztanál szívesen az ajándék pohár pezsgő mellé a szünetben (persze ez már nem ingyen volt). Ezt a hölgyek felírták+az ülőhelyed lokációjával és szünetben seperc alatt megkaptad, amit rendeltél. Nyilván az volt a cél, hogy ne essél ki a színdarabból mentálisan hosszú időre. Barátkozni , traccspartizni , majd később is ráérsz.
Karbantartó9
2024. március 07. 07:22
Válasz: lehet elkenni/terelni a tárgytól eltérő találóskérdésekkel, de a lényeg: a Carmina Burana-t, amin péntek este voltunk, baromság kettévágni! Ilyen indokkal meg főleg az.
syphax-2
2024. március 06. 13:59
NEM MELLÉKES! Sem a Carmina Burana, sem mű testvér párja a Catullia Carmina a világ zeneirodalmának NEM(!) TÚL JELENTŐS ALKOTÁSAI. Ergo: nem olyan túl sokat VESZIT ZENEÉLMÉNYKÉNT az a zenekedvelő-koncertlátogató, aki történetesen kimarad e művek meghallgatásából.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!