Ez lesz Magyarország leghosszabb autópályája

2024. március 07. 10:27

Az M9-es oldaná az ország Budapest-központúságát is.

2024. március 07. 10:27
null

Nyitókép: MTI/Varga György

***

Folytatódott az egyeztetés az M9-es autópálya megvalósításáról – írta a Világgazdaság.

Bányai Gábor a Dél-alföldi Gazdaságfejlesztési Zóna komplex fejlesztéséért felelős kormánybiztos arról számolt be közösségi oldalán, hogy tárgyalást folytatott az M9-es autópálya teherforgalmi határátkelőhelyig tartó déli lekötésének tervezőivel, az Építési és Közlekedési Minisztérium munkatársaival és Véh Lászlóval, Tompa polgármesterével.

Véh László korábban arról számolt be, idén augusztusra kell elkészítenie a tervezőcsapatnak az M9-es autóút tompai leágazásának lehetséges nyomvonaláról és az új teherforgalmi terminál tervezett helyéről szóló tanulmányterveket. 

Amennyiben az M9-es teljes egészében megépül, nagyjából 300 kilométer hosszúságot érne el.

Ez lenne az ország leghosszabb autópályája.

Célja a jelenlegi sugaras gyorsforgalmi úthálózat összekötése Magyarországon, hogy ezzel oldja az ország Budapest-központúságát. 

Ezt is ajánljuk a témában

***

 

Összesen 141 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
tintapaca
2024. március 08. 10:26
A közelekdési "szakértők" el voltak kötelezve a közútak Budapest centrikussága iránt. Ennek következménye lett az odavezető utak, a Duna hidak és az M 0 elviselhetetlen zsúfoltsága. A cél: mindenáron megakadályozni, hogy a fejlesztési források ne Budapestre, hanem vidékre kerüljenek. A vidék közlekedési hálózatának fejlődése hosszú távon a vidék gazdasági felemelkedését és politikai érdek érvényesítését is jelenti a budapesti vízfej ellenében. A politikai demokrácia és pénzügyi diktatúra jelenlegi képviselői csak lassan engednek a vidék nyomásának. Ragaszkodnak pénzforrás elosztó monopóliumukhoz, még ha a vidéki Magyarország beledöglik is.
Válasz erre
0
0
Cserna János
2024. március 08. 01:16
Akármilyen gyorsan megépítik is, már késik. A vidéki Magyarország forgalma is kénytelen Budapest felé menni az M0-ig. Szóval gyerünk, gyerünk!!!
Válasz erre
2
0
Nabakker
2024. március 07. 13:51
Helyes! De az M0 nyugati szakaszát is meg kéne csinálni! Hja a budai uraknak csípi a p...csáját.
Válasz erre
1
1
Reszelő Aladár
2024. március 07. 13:50
Pár apróság: - sok fiatal képzeli külföldön az életét, aztán ennek a töredéke megy külföldre, annak egy része meg visszajön. A nyugat mindig csábítóbb volt, hiszen a gazdasági modelljük úgy nézett ki, hogy ott többet lehet keresni az itthoninál keményebb munkával és nomádabb körülményekkel. Néha még az az érzés is megvan, hogy a kiutazók azt a melót is megcsinálják ott, amit itthon nem és simán laknak olyan körülmények közt, ami elől itthonról "menekültek" - azok az országok okoai mondják, hogy a tudásba és nem "betonba" kell fektetni, ahol 80 éve befektettek a betonba és príma alapinfrastruktúrájuk van, amit csak karbantartani és felújítani kell - Magyarországnak önerőből képesnek kell lennie évente kb 100km gyorsforgalmi utat megépteni és legalább ennyit felújítani/bővíteni. Ennyi kb elegendő megrendelést ad a szektornak és megtartja a munkahelyeket. Lehet Lölőzni, de itt családok ezreinek a megélhetéséről is szó van.
Válasz erre
9
0
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!