Mutatjuk, hogyan lehet péntektől utazni a MÁV-Volán járatain!

2024. február 29. 12:55

„Régen volt ilyen kormánya Magyarországnak, amely ekkorát álmodott a közösségi közlekedésben” – fogalmazott Lázár János.

2024. február 29. 12:55
null

Lázár János sajtótájékoztatót tartott, amelynek fő témája az volt, hogy március 1-jétől lép életbe életbe az új tarifarendszer a magyar helyközi közlekedésben. Erről már a Mandineren is több cikket jelentettünk meg, a legfőbb változások már ismertek, de a tárcavezetői mostani bejelentése kapcsán újabb fontos részletek derültek ki. Ahogy a Világgazdaság fogalmaz: az elmúlt 35 év – egyesek szerint az elmúlt száz év – legnagyobb átalakítása megy végbe a tömegközlekedésben, aminek lényegében két új termék, a vármegye- és az országbérlet ágyazott meg.

Ezt is ajánljuk a témában

Sajtótájékoztató beszédében Lázár János először is köszönetet mondott a MÁV és Volán 56 ezer munkatársának, „akik minden nap azért dolgoznak, hogy 4,5 millió ingázót juttassanak el a célállomásaikra”. Ebben az együttműködésben lényeges elem volt, hogy a MÁV-Volánnál létrejött a hároméves béralku.

Ugyanakkor – mint Lázár fogalmaz – az átalakítás nem jöhetett volna létre a kormány bátorsága nélkül. 

Régen volt ilyen kormánya Magyarországnak, amely ekkorát álmodott a közösségi közlekedésben”

– emelte ki.

Lázár János azt is kifejtette, hogy a tavaly tavasszal bevezetett vármegyebérlet és országbérlet rekordot rekordra halmoz. „Akkora sikert arattak, hogy lényegében lehetővé tették a tarifaváltást: eddig összesen 6,8 millió darabot adtak el belőlük” – mondta, majd részletezte: hiába kedvezményes az árazásuk még nem okozott érzékelhető anyagi veszteséget a MÁV-Volán csoportnál. 

Friss adat, hogy miközben 2022-ben az állami tömegközlekedési szolgáltató 122 milliárd forint árbevételt termelt, addig 2023-ban már 128 milliárdot – említi a Világgazdaság.

Ezt is ajánljuk a témában

Budapest kötélnek állt

Lázár János részletesen kifejtette: Magyarországon 700 ezer olyan gyermek él, aki 6 és 14 év közötti. Ők holnaptól ingyenesen közlekedhetnek. Egymillióan vannak 14–25 év között, ők 50 százalékos kedvezményt kapnak. Eddig csak tanulói jogviszonnyal lehetett ezt igénybe venni. A közalkalmazottakra ugyanez él, ők szintén egymillióan vannak. Ehhez egy regisztráció szükséges. Van további 300 ezer állampolgár, akik korábban nyugdíjba mentek, mint 65 év. Ők is ingyenesen utazhatnak a helyközi közlekedésben Magyarországon. 200 ezer nagycsaládos – közel egymillió fő – szintén díjmentesen használhatja a MÁV-Volán járatait, amennyiben együttesen utaznak. Az átalakítások a 280 ezer fogyatékkal élőt is érintik: ők is ingyenességet kapnak az eddigi 90 százalékos kedvezmény helyett.

Lázár János Budapest kapcsán elmondta, hogy eleinte „orkánerejű hülyézésben volt részem, de végül a főpolgármester megértette, mit kínálok. A közgyűlés ezt egyhangúan fogadta el szerdán”. 

Vagyis: aki Pest megyére szóló havi vármegye- vagy havi országbérletet vesz, azt elfogadják a BKK járatain, és aki Budapest bérletet vesz, azt elfogadják a MÁV-Volán járatain. 

Mint aláhúzta: teljesen új jogviszonyt hoztak létre Budapest és a kormány között – világos elszámolási rendszerrel.

A szolgáltatás most adott, de fő kérdés, mikor lesznek új járművek” – jegyezte meg. A vasúti 4000-4500 darabos flotta ugyanis zömében negyvenéves. A kormány megkezdte a tárgyalásokat a következő tízéves jármű-beszerzésekről, ami kötöttpályás járműgyártással egészül ki Magyarországon. 

„Tízmilliárd eurós összegről van szó, ebből a magyaroknak hasznot kell látni. Azt a mandátumot kaptam, ha meg tudjuk teremteni ezeket a feltételeket, akkor a kormány kötelezettséget vállal. Igyekszem megszerezni a gazdasági miniszterek támogatását és pénzét” – magyarázta Lázár, majd hozzátette, amint hozzáférnek az uniós kötöttpályás forrásokhoz, akkor a végrehajtás gyorsulni fog.

Nyitókép: MÁV

 

Összesen 118 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Héja
2024. február 29. 15:19
Lázár keményen és jól nyomja. Hajrá!
gekk
2024. február 29. 15:00
Ja. Miután ellopták az országot. Köztük ez a kis svájcibankszámlás, lamborghini motoros audival szaladgáló, kastély és vagyonharácsoló annyitérvalakiamennyijevan lézerdzsoni.
nempolitizalok-0
2024. február 29. 14:01 Szerkesztve
A pedofiliát támogató ballibsiknek (mert nekem magyarázhat akármelyik ballibsi, nem Orbánék nem szavazták meg a múltban a pedofil-ellenes törvényeket, hanem a ballibsik) egy újabb kellemetlen téma. Emlékszem arra, hogy rohantak brüsszelbe panaszkodni a törvények ellen. Most jól rábasztak, Orbánéknak ez a hiszti jó alkalom, hogy ezeket tovább szigorítsák.
konfucius
2024. február 29. 13:18
Egy megjegyzés és egy kérdés: Az új tarifarendszer sokunknak előnyös, de remélem, hogy nem dől össze a MÁV a kieső bevételek miatt. A kérdés: valóban biciklibérletköteles holnaptól az összes kemping kerékpár, és a többi, legalább egyik keréken 20 colos nem összecsukható járgány? Ha egy mozdulattal kiveszem a kerekét, nem kell rá bérlet? Ha ugyanaz a váz kapható 16+16, és 20+16 kerékkiosztással is, akkor az egyik bérletes, a másik ingyenes? Ugyanakkora járgányok. Valaki felvilágosítana? Köszönöm.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!