A Magyarországon tevékenykedő multinacionális nagyvállalatok közül először a Telekom volt az, amely meglépte, hogy bizonyos osztályain dolgozó kollégáit négynapos munkarendbe vezényli át. A vállalat a nagyszabású kísérlet során arra volt kíváncsi, hogy a változatlan alapbér és feladatok mellett ugyanazt a hatékonyságot el lehet-e érni, mint heti öt ledolgozott napban. A Telekom szakemberei hetente vizsgálták, miként változik a kísérletben résztvevő kollégák hangulata és teljesítménye, elemezték, hogy a tesztcsapatokon belül mekkora a fluktuáció és a betegszabadságok mennyisége.
Az első hónapok kecsegtetőek voltak, ugyanis 2022 második felében a Magyar Telekom Csoport bejelentette, a pilot jellegű munkarendet kiszélesítik, több csoportra és több területre kivetik azt, dupla annyi kolléga vett onnantól részt a kísérletben. A cégcsoportnál elsősorban az ügyfélszolgálati, műszaki hibaelhárító, technológiai értékesítés, és az SAP rendszerekkel foglalkozó kollégák vettek részt a programban. Friedl Zsuzsanna, a Magyar Telekom Chief People Officere még bizakodva akkor úgy fogalmazott, hogy a nemzetközi tapasztalatokra építve abból indultak ki, hogy a három egybefüggő szabadnap a munkával és a szabadidővel töltött időt kiegyensúlyozottabbá teszi, a kollégák életminősége javul, és jól összehangolt munkaszervezés mellett nagyobb hatékonysággal tudnak teljesíteni a munkahelyükön.
Váratlan visszavonulás
Amekkora port kavart annak idején a négynapos munkahét bevezetése, ugyanakkorát szólt a Magyar Telekom minapi bejelentése, miszerint hosszas tanácskozás után idén úgy döntenek, nem forszírozzák a témát. A korábbiaktól eltérően most a téma köré nem szerveztek nagy sajtóeseményt, egy közleményben tudatták csak, hogy ennyi volt, visszatérnek a szokásos munkarendhez.
Másfél évnyi tapasztalat eredményeit összesítve és mérlegelve kiderült, hogy a 4 napos modell nem alkalmazható egységesen minden munkatársra”