Az államtitkárság szerint álhír a BYD-val kötött különmegállapodás

2024. január 20. 20:13

Cáfolták, hogy a Szegeden üzemet létesítő kínai BYD-re írták ki a pályázatot.

2024. január 20. 20:13

A Világgazdaság azt írja pénteki cikkében: az Európai Uniós Fejlesztésekért Felelős Államtitkárság szerint nincs megkötés arra vonatkozóan, hogy a vállalatok milyen elektromos jármű beszerzéséhez igényelhetnek állami támogatást az új programban. Az álhírnek minősített értesülés szerint a Szegeden üzemet létesítő kínai „BYD-re írták ki a pályázatot”, ám ezt most az illetékes államtitkárság cáfolta.

Ezt is ajánljuk a témában

„Álhír, hogy az elektromosautó-vásárlást támogató program felhívásában bármilyen megkötés vagy szűkítő feltétel szerepel arra vonatkozóan, hogy milyen típusú járművet kell megvásárolniuk a pályázóknak” – válaszolta az Európai Uniós Fejlesztésekért Felelős Államtitkárság a Világgazdaság érdeklődésére annak kapcsán, hogy a kormány tényleg a BYD-re szabja-e az elektromosautó-vásárlási támogatást.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter már októberben jelezte: programot indítanak az elektromos autók elterjedésének támogatására. Egyrészt a töltőhálózatot fejlesztik, másrészt kedvezményt nyújtanak elektromos járművek vásárlására. Megjegyezte, erről tájékoztatták a világ legnagyobb elektromos autógyártójának számító kínai BYD-t is.

Nyitókép: Facebook

Összesen 17 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
ördöngös pepecselés
2024. január 21. 09:58
a villany-hagyományos autó kérdése ma már csak politika a nyugat most kapcsolt hogy elbukta a versenyt Kínával ezért lett erős a villanyautó fogyasztásával és szervizelésével kapcsolatos propaganda. Érdekes hogy addig amíg a nyugat versenyben volt addig ezek nem voltak szempontok csak a zöldítés. Most az lett de a hagyományost is elkúrták mert összerúgták a port az olajosokkal. Én azt ajánlom hogy Kínát figyeljük. Nekik vannak olajbarátaik is és lítium bányáik is. A nyugatnak csak propagandája.
ördöngös pepecselés
2024. január 21. 06:19
zsocc44 2024. január 20. 23:01 ez így van de 200000 km-en az áram-benzin árkülönbség 5 millió házi töltővel +2.5 nem azt mondom hogy már megéri de már egy ligában fociznak és a trendek elég világosak. Főleg hogy Magyarország keményen belecsapott az akkumulátor bizniszbe. Ebből vagy gazdasági csoda lesz vagy bukás. De ha van esély áttörni az internácik gazdasági erődítményein akkor ez az. Ráadásul Kína nem véletlenül növöget a fejükre
zsocc44
2024. január 20. 23:01
13 milliótól a legdrágább Suzuki swift sem több 9 milliónál. Reális döntés, aki nem akar autózni, csak töltő helyet keresni
ekeke1
2024. január 20. 22:57
Én nagyon csodálkoztam a szokásos kormányzati bambaságon( lásd még: Rogán sokmilliárdból dolgozó apparátusa). Ugyanis most a Világgazdaság "hírére" reagáltak. Egy napra rá, mondjuk egye fene, aludtak rá egyet. Csakhogy a "hír" már jóval korábban egy VSquare nevű felületen jelent meg, ("iparági forrásokra hivatkozva azt írta hírlevelében, hogy a kormány az EU koronavírus-járvány gazdasági hatásainak mérséklésére létrehozott helyreállítási és rezilienciaépítési eszközéhez (RRF) csatlakozó REPowerEU-fejezetből érkező pénzből garantálna folyamatos keresletet a kínaiaknak, ezzel segítve a további térnyerésüket.") Nos, ez a VSquare nem más mint a panyi szabolcs és társasága. Az a panyi aki Kanadában vizsgáltatja a mobilját, Pegasus ellen:-) És ők látják el a többieket ilyen hírlevelekkel, amiből aztán mások cikkeket gyártanak. Biztos voltam benne hogy ebből is "cikk" lesz . Lett is. (És most reagált úgy a felelős államtitkárság, hogy az értesülés álhír, naná).
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!